Hoe werkt een tankpas?

Ik zag net dat je via unitedconsumers een tankpas kan krijgen en daardoor minder voor bezine betaald. Maar ik snap niet hoe het werkt. Waar verdienen ze aan en is er een adder onder het gras?

http://www.unitedconsumers.com/link.asp?m=t&c=tankenaanmelden.asp&ct=a&s=1&p=0&action=showframe

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Staat bij de vragen op de site:
Wat verdient UnitedConsumers eraan?
De korting voor de deelnemers wordt door de leveranciers van brandstof, verzekeraars, stroom/gas, telefonie betaald. Hiervoor heeft UnitedConsumers volumecontracten gesloten met pomphouders, telecom- en energiebedrijven. Los van de kortingen ontvangt UnitedConsumers een vergoeding van deze bedrijven om haar bedrijfsvoering mogelijk te maken en in de toekomst korting op nieuwe producten en diensten aan te kunnen bieden.

Addertje is in ieder geval een behoorlijke berg spam in je mailbox.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb me ooit aangemeld en werd doodgegooid met mailtjes van die club, minimaal 4 per week.
Inmiddels mijn lidmaatschap maar weer opgezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg 4x per jaar mail van United Consumers, en dan ook nog vaak inhoudelijke mail. Ik snap die "minimaal" 4x per *week* dan ook niet helemaal. Weet je zeker dat je niet overdrijft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik krijg echt ontzettend veel mail van United Consumers... hoewel, nu ik er over nadenk... ik krijg minimaal even veel mailtjes van hen nu ik geen lid meer ben... denk dat het reclame mailtjes zijn om me te bewegen lid te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, toevallig net weer een United Consumer mailtje in mijn mailbox gehad, met als titel:
11 Tips om zuiniger te rijden: goed voor uw portemonnee en het milieu En zo krijg ik er dus meerdere per week.

Andere antwoorden (2)

De tankpas zorgt ervoor dat jij klant blijft bij de stations die de pas voeren, dat is 1. en 2 het is een gewone pinpas met een andere opdruk en werkt gewoon als alle andere pinpassen en zij belonen jou omdat jij toch klant moet blijven met een iets lagere aankoopsprijs... Als het goed is moeten er twee beter van worden, jij en die uitgever van de pas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is geen pinpas, het is een lidmaatschapspas, zoals het pasje van de ANWB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh... tja, dan zie je maar weer dat ik altijd zit te zwetsen... :-)
Ha, die Derko;

Ik heb al jaren zo'n pasje en heb van spam niet zoveel last. Dit is ook te voorkomen door aan United Consumers een hotmailadres voor de communicatie door te geven. Hou er wel rekening mee dat je de korting niet direct bij het afrekenen ontvangt, maar als een tegoed op een aparte account. Dit tegoed kun je op een later tijdstip laten overmaken. Ook door deze constructie verdient U.C. er geld aan.