Mijn ouders hebben een uitkering, ik ontvang een stagevergoeding, mogen ze nu mijn ouders korten?

mijn ouders hebben een uitkering en nu ik ontvang ik studiefenasering 380 euro en een stage vergoeding van 300 mogen ze mjn ouders korten , mogen ze daar aankomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Nee, je heb studiefinanciering die gebaseerd is op hun inkomen en niet andersom.

Toegevoegd na 11 minuten:
Je zou kunnen opzoeken hoeveel je per maand mag bijverdienen, ook gelet op of je 18+ of 18- bent. Dat moet je doen bij de instelling waar jouw ouders een uitkering hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg: nee. Maar daar zijn vast regeltjes voor opgesteld. Als het toch gebeurt kan je overwegen bezwaar te maken op basis van de zogenaamde hardheidsclausule.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat mag niet. je studiefinanciering is gebaseerd op het inkomen van je ouders, dus dat heeft verder niks met korten op de uitkering te maken.

Je stagevergoeding, tjah als jij niet meer verdient dan je ouders aan inkomen binnen krijgt, dan is er niks aan de hand.

Een vriend van mij had dat, hij verdiende meer dan zijn vader die een uitkering had en dus werd de vader gekort op zijn uitkering, hele vervelende situatie.... met als oplossing dat die vriend uit huis ging zodat de vader weer het hoogste inkomen in huis had.