De consumentenbond geeft aan dat het zeer voordelig is om elk jaar opnieuw het energiebedrijf te evalueren. Ze raden zelfs aan om 1 keer per jaar over te stappen!

Ik ben zelf een blijver, ik weet nu wat ik heb en welke service zij verlenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom raden ze dat aan??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het blad vluchtig gelezen, het is feitelijk dat er altijd nieuwe aanbiedingen zijn. Op de consumenten site kan je hiervoor ook de prijs check doen / overstap service: http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/woning/energieleveranciers/extra/overstapservice-energie/ (volgens mij moet je hiervoor wel lid zijn).

Andere antwoorden (7)

Het is niet persé verstandig om zonder meer altijd over te stappen. Best kans dat je na een overstap duurder uit bent.

Het is wél heel verstandig, elk jaar even te controleren óf je kosten bespaart door over te stappen. Indien je bespaart, *en* indien je de besparing hoog genoeg vindt om er de administratieve rompslomp (die overigens wel meevalt) voor over te hebben, stap je over.

Toegevoegd na 1 minuut:

Zelf ben ik begin dit jaar overgestapt op een iets *duurdere* leverancier. Mijn energiekosten zullen naar verwachting met € 100 stijgen.

De nieuwe leverancier gaf echter een welkomstbonus van € 300.

Daardoor *bespaar* ik dit jaar € 200 aan kosten. Die besparing was voor mij voldoende om er de administratie voor over te hebben.

Toegevoegd na 12 uur:

De eerste keer dat ik overstapte, bespaarde ik maar liefst € 800 op jaarbasis - dat was € 400 aan energiekosten, en € 400 aan welkomstbonus van de nieuwe leverancier.

De tweede keer dat ik overstapte was begin dit jaar. Hierboven heb ik al genoemd dat ik daarmee dit jaar € 200 goedkoper uit verwacht te zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zojuist het formulier bij Essent ingevuld. D ekorting is nu €255,- voldoende om de overstap (voor een jaar) te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verstandig is het zeker qua overstap premis/bonussen.

Alleen is de kans groter dat het bij een van de energie bedrijven mis gaat met overstappen. (denk aan spook facturen en dubbelen facturen).

Maar in de regel gaat het overstappen goed, dus kunt u de extra bonussen waarschijnlijk goed gebruiken in deze vakantie tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er prima ervaringen mee, ik zat blijkbaar bij een dure en heb dit jaar en paar honderd euro terug gekregen.

Maar wel even goed kijken, trek er een avondje voor uit om vanalles te vergelijken via internet.

Komt er een goede aanbieding voorbij dan zal ik zeker overwegen weer over te stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut! Zolang je bereid bent om regelmatig berekeningen met prijzen en al dan niet tijdelijke kortingen in te calculeren, en dan natuurlijk niet alleen voor energieleveranciers maar ook voor ziektekostenverzekeringen, benzine, telefoon en autoverzekeringen dan ben je met een beetje handigheid zeker goedkoper uit.

Dat is aan mij niet besteed. Voor mijn soort consument vind ik United Consumers ideaal. Die organisatie bedingt misschien niet de meest actuele hoogste kortingen maar zit een aanzienlijk stuk lager dan dat je je contracten laat voor wat ze zijn. Een simpel GSM-abo van € 2,50 voor 100 minuten per maand vind ik zeer acceptabel. Goed, alles bij elkaar wordt het iets boven de € 3,00 bij een tweejaarscontract maar dan nog zit ik goed als ik zo'n abonnement neem met mijn telefoon die nog makkelijk twee jaar mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn de verschillen niet zo groot als men wel voorspiegeld het gaat in principe om de Kw prijs en daar is maar een hele kleine marge in je praat eigenlijk over tiende centen De transportkosten blijven veelal gelijk de belasting en milieuheffing ook alleen de verschillen in berekening van administratie kosten verschilt. Ik heb het 1 maal gedaan en is mij niet goed bevallen dubbele rekeningen en zit nu weer bij mijn eerste leverancier en heb nu geen gezeur meer over de rekeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste wat je kan doen is dezelfde leverancier nemen als je netbeheerder. Welke voorheen (2004) hetzelfde waren. (Bij de leverancier wel een goed contract afsluiten natuurlijk).

Netbeheerders en leveranciers.
Liander => Nuon
Enexis => essent
Stedin => eneco
Enz.
voor netbeheerder check http://www.eancodeboek.nl
Dit zijn 'vriendjes' onder elkaar. Je krijgt veel meer geregeld, correctie meterstanden. Netbeheerder onbekend en dreigen met afsluiting (om wat voor reden dan ook) onterecht melden.

Misschien op dit moment kiezen voor een langere looptijd (ivm lage olieprijs)

400 euro besparen op een energierekening per jaar bij een normaal huishoudelijk verbruik zijn fabels.
(zoveel verschillen de prijzen ook weer niet)
Truckjes die uitgehaald worden zijn termijnbedragen die laag worden afgesproken!
BV. bij ons betaald u maar 50 euro per maand ipv 100 euro. Vergeet niet je betaald je verbruik! succes met je jaarnota of bij verhuizen je eindafrekening!

Een groot gedeelte van je levering energie is energiebelasting en BTW. Daarnaast ben je bij een huishuidelijke aansluiting al 30 euro kwijt aan netbeheerskosten waar je geen keus uit krijgt. +/- 15 euro gas 15 euro elektra.