hoe doe je mee aan pokertournooien door sponsors?

Worden alle kosten voor je betaald en hoef je alleen maar voor te pokeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

er zijn 2 soorten van een soort sponsoring.

De eerste is een groot contract binnen halen bij b.v. pokerstars, partypoker, full tilt poker. etc.

Dit is eigenlijk alleen weg gelegt voor de pokeraars die al naam hebben gemaakt in grotere toernooien.

Dit contract zorgt ervoor dat je buy in wordt betaald en je de grote toernooien kunt spelen. Echter zitten hier ook andere kanten aan vast.
Je hebt je naam en personage aan de sponsor gekoppeld en dus zal je ook reclamecampagnes moeten doen voor de sponsor. Dit kan varieren van een tv spotje maken tot een clinic geven.

De tweede optie is Backen. Je laat mensen een percentage van je Buy in betalen. en geeft ze dezelfde percentage terug van jouw eventuele payout (winst).

Dit gebeurd wel vaker onder pokeraars.
Pas wel op dat je je niet teveel laat backen. kom nooit over de 100%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een sponsor sponsort alleen als ze er zelf voordeel mee kunnen behalen dat spreekt voor zich. Je zal dus eerst je sporen moeten verdienen om jezelf in de picture te krijgen.
Als je zover bent komen de sponsors vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sponsor wil zich, door zich aan jou te binden, natuurlijk de aandacht op zich gericht krijgen. Dit kan zijn, doordat jij goede pokerprestaties levert, waardoor je aandacht op de toernooien en/of in de media krijgt. Kan ook zijn, doordat jij op een ander gebied al bekend bent en je nu ook bezig gaat houden met pokeren. Dit levert natuurlijk ook de nodige aandacht voor jou en je sponsor op. Een voorbeeld van de laatste situatie is Fatima Moreira de Melo. Was al een bekende Nederlander en nu ook pokerspeelster. Speelt trouwens heel behoorlijk poker, dus eigenlijk levert zij twee vliegen in een klap voor de sponsor.
AlphaLimaSierra