Ik wil graag terug naar school, hoe zit het met de wajong icm studiefinanciering?

Ik vroeg me af, momenteel krijg ik 75% van het normbedrag aan uitkering maar ik las ook ergens dat er een nieuwe regeling is voor jonghandicapten dat als ze weer naar school gaan ze maar een inkomensondersteuning krijgen van 25%. Dus mijn vraag is nu kan ik gewoon gaan studeren met behoud van mij hele wajong uitkering of krijg ik slechts die inkomensondersteuning dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

je kunt wel naar school met een wajong uitkering.
UWV vergoed als het goed is ook je opleiding wanneer je een wajong uitkering krijgt.. maar dan moet je eerst in overleg gaan met UWV over waar je een opleiding wilt gaan volgen en welke opleiding je wilt volgen hoe lang deze duurt etc. etc. dan hoor je zelf verder hoe en wat als het goed is word je niet gekort op je uitkering althans niet dat ik weet, zou wel vreemd zijn want je moet natuurlijk ook gewoon naast scholing je maandelijkse rekeningen en dergelijke betalen. Ik neem aan dat je niet heel veel gekort word op je uitkering zolang je nog niet werkt. Misschien na je opleiding dat ze van je zullen vragen als je de opleiding afgerond hebt om aan het werk te gaan

*Maar als je een opleiding naar keus aangeboden krijgt via UWV denk ik niet dat je een studiefinanciering krijgt
en verder is het vrij logisch dat als je naast je wajong een studiefinanciering zou ontvangen dat dit word gekort op je wajong uitkering : je mag ook naast je wajong verdienen maar tot op een bepaalde hoogte alles wat je te veel verdiend lever je weer in en word dus gekort op je uitkering

Toegevoegd na 5 minuten:
kijk even op deze site misschien heb je daar wat aan ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van heb zelf namelijk ook een wajong uitkering.
Op deze site word aangegeven dat het wel mogelijk is om beide te ontvangen en hoe en wat is er allemaal te vinden.

http://www.eigenboontjes.nl/leren/studiefinanciering_en_wajong
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je op deze site de antwoorden vindt die je zoekt
succes

Toegevoegd na 1 dag:
Morgen bij de sociale dienst langs, of even bellen natuurlijk, is misschien toch het handigste
anneliez
13 jaar geleden
Ik zou daar voor contact opnemen met het UWV in verband met je wajong uitkering.
Succes!