Is een pintransactie bon,of een bankafschrift ook geldig als je wat wilt ruilen.?

Als je bv de kassabon kwijt bent,dan kun je bankafschrift laten zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

zo'n bonnetje geeft aan, dat je daar iets gekocht hebt, maar niet wat je er gekocht hebt. om dat aan te kunnen tonen, en daar is niets mis mee, heb je dus de aankoopbon cq -nota nodig. als ik die niet meer zou hebben zou ik het acceptabel vinden als men daar moeilijk over deed. ik heb overigens de ervaring, dat men er niet al te moeilijk over doet, mits je zelf ook niet al te zeer op je strepen gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel winkels zullen zo coulant zijn je pinbonnetje of je bankafschrift te accepteren.

Formeel hoeven ze dat niet. Het toont alleen maar aan dat je iets hebt gekocht dat toevallig dezelfde prijs had; het toont niet aan dat je ook dat artikel hebt gekocht dat je nu wilt ruilen.

Dat geldt des te meer als je bijvoorbeeld vijf dingen koopt voor in totaal € 40, en je daarna één van die dingen (bijvoorbeeld iets van € 5) wilt ruilen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Mochten ze het niet accepteren, weet je voor jezelf iig dat je daar nooit meer zaken hoeft te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker is dit een bewijsmiddel. In het financiele systeeem van de winkel zijn jou bankrekening + datum + prijs + artikel (nummers) aan elkaar gekoppeld. Men kan dus vrij gemakkelijk controleren wat jij op een bepaalde dag bij hun hebt gekocht.