Ik verkoop een auto voor 1200 incl. btw is die 1200 dan de netto prijs?

Toegevoegd na 14 minuten:
Die 1200 is dat dan de bruto of netto prijs? (voor een koper)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (5)

De ex. BTW prijs is dan 1.008,40
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netto = 1200
Brutto = 1200/1,19=1008,40
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan... als jij een BTW plichtige ondernemer bent en je hebt een BTW auto ingekocht dan is er sprake van een netto prijs 1200/1,19= 1008 als je een particulier bent is er geen sprake van BTW aftrek en is de brutoprijs dus de nettoprijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit mij helemaal aan bij het antwoord van Panni
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, Panni heeft gelijk (ik heb niet genoeg punten om op + te drukken ...)