Wanneer beginnen bedrijven met de voorbereidingen van kerst?

Dan bedoel ik kaarten aanschaffen, kerstpakketten samenstellen etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op zijn laatste na de zomervakantie denk ik, net zoals men nu ook al weer met de mode van volgend jaar bezig is
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In september. Dat is wat betreft de kerstpakketten.

Kaarten aanschaffen kan nog niet, dat zal pas oktober worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel grote bedrijven besteden de levering van de kerstpakketten uit. Er zijn zat bedrijfjes die heel goed kerstpakketten kunnen en willen maken en leveren. Google maar eens op kerstpakketten bestellen. Grote bedrijven besteden meestal zo'n beetje in oktober aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de bedrijven bedoeld die kerstpaketten leveren en samenstellen, die beginnen 1 dag na de kerst al aan de volgende kerst te denken. Ook de ontwerpers van kerstkaarten gaan meteen aan de slag. Om het spul in te kopen of hierover na te denken lijkt september mij vroeg genoeg. Heb jaren lang in de grafische branche gezeten. Je zal de bedrijven de kost geven die 1 week voor de kerst nog even naar kerstkaarten komen kijken en verwachten dat ze de kaarten nog 4 dagen voor de kerst op de post kunnen gooien.