mag een woningbouwvereniging als je onderling van woning ruilt 75eu! de huur verhogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat mogen ze. Het is inderdaad een nieuw contract en vaak grijpt een woningbouwvereniging dit aan om de huur te verhogen naar een huurpeil wat volgens de huurpunten gevraagd mag worden.

Erg sneu als het je overkomt. Je kan wel proberen te onderhandelen. Heb ik ook gedaan en het is mij gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Feitelijk ga je beiden een nieuw contract aan met de vereniging. En die kunnen niet op je huidige, maar wel op je nieuwe contract een huurverhoging plaatsen.

Je kan hooguit bezwaar maken als je woning niet voldoende punten haalt die dat huurbedrag terecht laten zijn.