Wat voor "straf" staat ervoor als het personeel in een bedrijfspand binnen rookt?

Toegevoegd na 5 minuten:
Straf vanuit de overheid?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel het in het geval, dat de directeur het goedkeurt. Mochten er klanten of gasten komen die dit "verraden".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De Voedsel en Waren Autoriteit (voorheen Keuringsdienst van Waren) is belast met het toezicht op de naleving van de Tabakswet. De dienst beschikt over controleurs die hier speciaal voor zijn opgeleid. Wordt de Tabakswet overtreden dan kan een boete worden opgelegd. In dat geval maken de controleurs een rapport op. De minister van Volksgezondheid bepaalt vervolgens de hoogte van de boete. De overtreder ontvangt een kopie van het rapport.

Werkgevers die tekort schieten kunnen een boete krijgen van € 300 voor de eerste overtreding tot € 2.400 bij herhaling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juiste antwoord pluseen.

Andere antwoorden (3)

Ha, die lautje;

Het doven dan de peuk. Als een medewerker het verbod blijft negeren kan de leiding in overleg met collega's, HRM en OR eventueel disciplinaire maatregelen nemen. En in het ultieme geval is ontslag een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt er gebruik gemaakt van een officiele waarschuwing en bij meerdere malen overtreden volgt ontslag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Na jou toevoeging de volgende reactie:

Er is een site (ik weet zo snel niet welke) waarop je kan reclameren. Vervolgens kunnen er controles genomen worden door een bepaalde instantie.
Maar of dit ook bedrijfsgericht is weet ik eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een overtreding van de wet. Als iemand van buiten het ruikt en het aangeeft, volgt er een straf. Hoe die straf eruitziet, geen idee, maar wel dat er een is. Waarschijnlijk een fikse boete.