Is het normaal als de rabobank 16 euro rekent per 3 maanden voor een europasje op een particiuliere rekening?

volgens mij gaat het steeds meer omhoog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ja, dat is normaal!
Zo kan de Rabobank ook winst maken.
Het is alleen tegenover de klant niet erg netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze hebben ons in de 'tang'. Want zonder (betaal)pasje kunnen we haast niets meer. Grof gaan we betalen voor dat stukje plastic......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poeh dat is een hoop geld. Ik ben bij de Fortis Bank (en nu dus ook ABN Amro) Ik betaal een heel stuk minder. Totaal eur 2.50 per maand dus 7.50 per 3 maanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doet de rabobank, het is ook een van de duurste banken.
Helaas..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt rabo is heel duur. Bij ing betaal je 3.45 per kwartaal en die bank heeft vele voordelen extra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt er aan wat voor pas je hebt. heb je nederlandse pas betaal je niks bij ing heb je euro wereld pas betaal je een x bedrag per jaar

Toegevoegd na 2 minuten:
het komt mede door vele concurentie dat er veel producten die alleen banken leverden geleverd worden door andere maatschapijen. je kunt het halve banken noemen. ze geven bijvoorbeeld leningen af. maar doen niks aan sparen. dus ja dat de regering daar niet iets aan doet is omdat het de vrije markt het toelaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is veel geld!
Klanten van rabobank zouden massaal moeten opstappen en hun geld bij een goedkopere bank moeten stationeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Rabobank betaal je niet per pas maar voor een betaalpakket( inclusief pas. )Mocht je pas niet werken of kapot zijn dan wordt er zonder extra kosten (dus gratis) een nieuwe pas voor je aangevraagd. Idd, je betaalt per kwartaal. Maar als voor jou 16 euro wordt geïncasseerd dan zou het zo kunnen dat je een riantpakket met extra creditcard hebt. Als dit zo is, dan moet je eens na laten kijken of dit pakket bij jouw betaalwensen past.
Maar Rabo duur? welnee, goed kijken op site van de Consumentenbond. rabo is een van de goedkoopste banken! Of kijk op een vergelijkingssite, informeer jezelf!
Lees eens meer en beter op internet, per bank kun je zien wat je daar kwijt bent aan bankkosten. En nogmaals, kijk wat bij jou past!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk maakte een bank winst door het uitzetten/uitlenen van het gespaarde kapitaal van de spaarders.

Maar op een zeker ogenblik wilden ze de winsten vergroten en vonden een prima winstmarge in de wisselkoersen.

Toen echter de euro ingevoerd werd..viel dit 'inkomen' voor hen weg en zaten ze in zak en as.

Tot er eentje bedacht dat de spaarders bij hen in de houtgreep zaten omdat ze zonder een bankrekening hun lonen e.d. niet meer konden krijgen.

En ja, wie in de houtgreep zit bij de banken..die betaalt ze.

En dus konden de banken vragen wat ze wilden..wij kunnen niet anders dan hen betalen.

De enige mogelijkheid die ons (nu nog) resteert is..de goedkoopste eruit plukken.

Ik zelf vind het absurd dat men de moed heeft om voor onze rekening geld te vragen..terwijl zij 'leven' van ons gestalde geld bij hen.

Gr. Ton