Waarom kopen we meer als we ons goed voelen?

Als Oranje speelt en het gaat goed besteden we meer in de supermarkt, maar kopen ook meer electronica, auto's etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan is onze aandacht gericht op het positieve en vertrouwen en vertrouwen is het tegenovergestelde van angst. Angst houd je tegen om lekker los te gaan in de winkel, hand op de knip, het gaat slecht met de economie pas op voor de toekomst etc.
Hebben we vertrouwen dan voelen we ons goed, denken positief en laten we de centjes gemakkelijker rollen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Emotie: Als je je goed voelt, heb je ook eerder het idee dat de tokomst goed zal zijn, en maak je je minder zorgen om financien. En zal je dus eerder geld uit willen geven aan minder belangrijke zaken.

Het is trouwens ook zo dat mensen die zich slecht voelen, maar waar het financieel goed mee gaat, exrta kunnen gaan kopen omdat dat tijdelijk een goed gevoel geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ,je goed voelt word je zorgeloos met de bekende gevolgen,dat is alles .