Kom ik goedkoper uit?

M'n vrienden en ik willen wat gaan drinken bij een bar. De prosecco is daar per glas (champagneglas) 5 euro. Per fles is het 30 euro. Maar ik weet niet hoe groot die fles is.. Het lijkt ons stom om te vragen hoe groot zo'n fles is, en of we goedkoper uitkomen.
Weten jullie misschien hoeveel glazen je uit een fles kan halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Het is helemaal niet gek om dat te vragen. Doen wij ook als we een karafje bestellen, wil je wel even weten hoe groot dat karafje is.
Uit een normale fles wijn haal je ongeveer 6 glazen. Ik denk dat champagneglazen ongeveer hetzelfde formaat hebben, dus dat het weinig uitmaakt.
Dus met hoeveel vrienden ga je, als je in een keer de fles leegschenkt schiet het niet echt op, kan je er 2 keer over doen is het wel lekker dat je zelf makkelijk bijschenkt
fijne avond gewenst
anneliez
13 jaar geleden
In de horeca is een hele fles bestellen ipv lossen glazen vaak niet goedkoper. Soms zelfs gewoon duurder. Voordeel is dat je jezelf kunt bijschenken en minder vaak hoeft te bestellen. Nadeel van een fles/ pitcher/ karaf is het aan tafel vaak moeilijk is, om hem gekoeld te houden. Zeker als je er geen koeler bij hebt gekregen.

Persoonlijk vind ik de voordelen van een hele fles bestellen, vaak niet opwegen tegen de nadelen.

Vragen stellen in de horeca kan altijd. Is helemaal niet raar. Horeca is duur, dus de klant goed te woord staan, hoort bij de service die je mag verwachten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Gewoon niet zoveel drinken in de HoReCa, 5 euro voor een glas is echt afzetterij, maar zolang iedereen maar blijft bestellen, gaan de prijzen alleen maar omhoog!

Toegevoegd na 13 uur:
Oja, ik weet niet of iemand de gulden nog kent, maar 5 euro is dus wel ff 11 gulden voor één glaasje drinken ;-)