Ben je verplicht om lid te worden van een personeelsvereniging als het werk een bijbaantje is?

Het gaat om een tiener die een baantje heeft bij een supermarkt. Hij werkt daar elke zaterdag en zag op zijn loonstrook dat er steeds een euro ingehouden wordt voor de PV. Is dit verplicht bij bijbaantjes of kun je daar ook vanaf?

Toegevoegd na 6 uur:
Er wordt nu automatisch geld ingehouden, terwijl het volgens hem nooit overlegd is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch even over gaan praten , men gaat ervan uit dat iedereen hier aan meedoet .

Het beste antwoord

Als je daar zelf geen gebruik van maakt ( wil maken ) , en je geeft dat aan , dan moet men daar gehoor aan geven en mag er volgens mij niets ingehouden worden . Duidelijk aangeven bij de leiding !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, je bent het zeker niet verplicht. Maar als er iets wordt georganiseerd, mag je ook niet meedoen.
Mijn mening is dat je in je jeugd aan netwerkopbouw moet doen, aan socializing, dat kan een mens alleen maar ten goede komen. Dus betaal die piek en ga gezellig mee met het personeelsuitstapje!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is zo, maar een zaterdag ploeg (bijbaantje) hoort niet echt bij de vast club mensen, deze jongeren mogen vaak werken als de vaste medewerkers vrij willen zijn, zoals nu met het voetbal.
Nee, die plicht is er niet; zelfs niet al had je daar een vaste baan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je bent NOOIT verplicht lid te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet verplicht, maar als collega's een uitje hebben en hij/ zij niet meegaat kan dat vervelende gevolgen hebben. Zoals dat ze hele dagen naar het uitje uitkijken en het constant daar over hebben, en daarna natuurlijk.. Maar het is te allen tijde een eigen keuze.