Hoe kan je in Europa aan Noord-Koreaans geld komen?

Voor de verzamelaars kan een noord koreaanse munt interessant zijn, ook ik heb deze eentje. Maar, Het is verboden de Noord-Koreaanse won in- of uit te voeren. Hoe kan het dan toch in "omloop" komen in Nederland en europa etc?

een jaar geleden
1.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Illegaal, meegenomen dus.
alex3929
een jaar geleden
Lijkt me sterk, word goed gecontroleerd. Er zijn zat verzamelaars die het legaal meenemen.
TurfGraver
een jaar geleden
Dus het is niet verboden ze in of uit te voeren?
alex3929
een jaar geleden
Dat zeg ik niet. Dat zegt google. Maar waarom zou noord korea verzamelmunten maken, voor het buitenland, voor de koreanen zelf onbetaalbaar, als het niet mag worden verhandeld?
TurfGraver
een jaar geleden
Tja, Noord Korea.
Zal wel meevallen dan dus.

Geef als eerste antwoord