Welke naw gegevens laat een pintransactie achter bij de verkoper?

Hoe anoniem is pinnen? Weet diegene bij wie je pint bijvoorbeeld je woonplaats?

een jaar geleden
1.8K
jodyenboyke
een jaar geleden
Bij IDeaal betaling alleen naw en laatste 4 cijfers van het rekeningnummer. Bij pinautomaat alleen naam+rekeningnr.
AnnBoo8146
een jaar geleden
Ik vermoed, dat de verkoper geen NAW en rekeninggegevens van de klant kan zien. Op internet kan ik dit niet terugvinden, maar volgens de AVG (de privacy-wet) mag een verkoper deze informatie niet hebben.
En als je op een pinbon kijkt, zul je zien dat daarop wel de gegevens van de ondernemer staan, maar de informatie over de klant niet. Er staat wel een deel van het herkenningsnummer van de kaart op (vier cijfers de rest allemaal x-jes). Dit nummer is op een debetkaart niet zichtbaar (staat in de magneetstrip), maar wel op een creditkaart. Maar aangezien er slechts vier cijfers worden getoond, zal dit niet te herleiden zijn naar een individu.
Maar of in de digitale administratie van de ondernemer nog meer gegevens terecht komen, dan die op de pinbon worden getoond, dat kan ik nergens terugvinden.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Het enige wat de pinner achterlaat is een deel van het pasnummer, gehele rekeningnummer (voor eventuele terugboekingen), voorletter(s) en achternaam, het gekochte product (voor inventaris adminstratie).
Bij Ideal is uiteraard hetgeen wat jezelf moet invulllen op een website, en ook weer het gehele rekeningnummer (voor terugboekingen), voorletter(s) en achternaam rekeninghouder, gekochte product

Antwoorden (1)

Bij een pin-transactie worden naam en rekeningnummer weergegeven. (En het bedrag).
jc54
een jaar geleden