55 kg rode muntjes inleveren waar is dat voor normaal tarief te doen?

Bij ING kost het 5 euro per 5 kg muntjes in totaal is het waard ongeveer 700 euro en moet dan minimaal 55 euro betalen en dat vind ik zonde. Dus iemand een idee. Graag geen antw met goede doelen of winkels

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K
tinus1969
2 jaar geleden
Geld tellen kost geld.
Amadea
2 jaar geleden
Wat zijn dan rode muntjes?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Rode muntjes zijn 1, 2 en 5 eurocent munten
Computoon
2 jaar geleden
Hoe ben je aan zo'n ontstellende hoeveelheid muntgeld gekomen, rekening ermee houdend dat de munten van 0,01 en 0,02 niet populair zijn? 55 kg!
Pieterke
2 jaar geleden
Bij Geldmaat 2,25 per storting. Voor verdere info kijk hier: https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/betalen-en-opnemen/contant-geld-opnemen-en-storten/
Pieterke
2 jaar geleden
Er staat niet bij of dit ook met muntgeld kan.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Sinds de euro er is spaar ik ze al op en meerendeel is 5 cent. En vrienden van mij gooide ze altijd wwegg dus gooide ze het maar in mijn pot vandaar
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
En bij automaat in Nederland kan je of n x hoeveelheid munten brengen gratis of een x aantal kg en daar betaal je tussen 3 en 5 euro per x voor
Inekez1
2 jaar geleden
Bij Geldmaat is het afhankelijk van je betaalrekening wat het kost. Het is nooit gratis. Rabobank rekent € 2,25 per keer en ING blijkbaar € 5,00 per 5 kilo.
Computoon
2 jaar geleden
"De afgelopen maanden heeft Geldmaat bij een groot aantal filialen van Gamma en Karwei muntautomaten geplaatst voor het storten en opnemen van munten. Rekeninghouders van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen hiervan gebruikmaken. Per bank kunnen andere regels of voorwaarden voor gebruik gelden. Klanten van andere banken kunnen geen gebruik maken van de muntautomaten." Tip: als je zelf geen Rabobankrekening hebt, laat dan het bedrag door iemand storten die wel zo'n rekening heeft en laat vervolgens het bedrag naar je overmaken. Minus de eur 2,25 die het storten van muntgeld kost bij de Rabobank.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Met 2.25 per 5 kg valt wel te leven maar ik vind 5 echt te veel. Het is ongeveer 700 e waard
Computoon
2 jaar geleden
Rabobank: "Heb je flink gespaard, veel fooi verdiend of een gevulde verjaardagskaart gekregen? Stort je geld dan in een stortautomaat van Geldmaat. Geld storten kost de eerste 4 keer per jaar € 2,25 per storting. Stort je vaker? Dan betaal je € 9,50 per storting. Je kunt per keer maximaal €2.500 storten" Dus jij bent voor eur 2;25 klaar want je blijft onder het maximumbedrag.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Kijk daar heb ik wat aan dank je voor antwoord. Wou het eerst naar België of Duitsland brengen om in te leveren. Nee reiskosten heb ik niet werkgever betaald.
Computoon
2 jaar geleden
Voor de volledigheid "Je stort tot ongeveer 1.300 euromunten per keer. Dit noemen we een deeltransactie. Een deeltransactie kun je herhalen tot de muntcontainer in het apparaat vol is. Als je een paar deeltransacties achter elkaar op dezelfde rekening doet, betaal je maar één keer de stortingskosten."
Amadea
2 jaar geleden
Ga op zoek naar een jongere onder de 18 die een groeirekening bij ABN-Amro heeft. Die mogen namelijk 3 keer per jaar gratis contant geld storten.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank jullie allemaal voor het mee denken ik denk dat ik klant word van Rabobank voor een maandje. Super tanx

Antwoorden (1)

Open een betaalrekening bij de Rabobank. Dat kost €1,90 per maand dat je die betaalrekening blijft gebruiken. Muntgeld storten kost € 2,25 per keer, maar er is een maximum aan muntjes dat je per keer kunt storten. Stort je achter elkaar steeds een lading munten (zoveel als het apparaat per keer aan kan) dan betaal je maar 1 keer die € 2,25.
Als de muntcontainer van het apparaat vol is, kun je niks meer storten. Hoe vol die container al is op het moment dat jij aankomt, kun je niet zien. Grote kans dus dat je meerdere keren naar de automaat moet, maar 55 kilo muntjes neem je ook niet zomaar mee in je rugzak... De eerste 4 keer betaal je € 2,25 voor het storten, daarna € 9,50. Wat je uiteindelijk in totaal kwijt bent, is dus niet zo uit te rekenen maar grote kans dat het minder is dan 55 euro.

Staat het geld eenmaal op de Rabobank rekening, dan kun je het overboeken naar je eigen ING rekening. Eventueel daarna de Rabobank rekening weer opheffen.