Kan ik mijn aankoop (haarwerk) ontbinden als m'n thuiszaken opvallen die ik in de salon niet zag?

Ik heb 19 dagen geleden een haarwerk gekocht voor 1206 euro. Echter vind ik hem bij nader inzien niet mooi, hij sluit ook niet goed aan op mijn hoofd, en de kleur komt niet overeen. Dit zijn punten die ik in de salon niet zag. Mevrouw van de kapsalon gaf aan dat ze er elk model in kon knippen, en heeft toen de schaar er in gezet. Echter is het eindresultaat heel erg tegen gevallen, zeker in verhouding met wat ik eigenlijk wou hebben. Kortom, Het haarwerk beland nu in de kast. Kan ik de aankoop nu ontbinden? Of ben ik verplicht het geld te betalen, en mijn verlies te nemen?

- Ik heb BINNEN 3 dagen aangegeven ontevreden te zijn.
Vervolgens ben ik binnen nog eens 3 dagen, langs gegaan waarin ze er naar zou kijken, en heeft ze het proberen uit te dunnen waardoor het nog erger werd. Ze gaf ter plekken aan dat ze er niet meer van kon maken. Dat smaken verschillen, en dat ik toch gewoon moest betalen. Op dan moment gaf ze ook de rekening mee naar huis.

Mijn moeder weet hoe erg ik er mee zat dat mijn haar dunner werd... En ik heb (zonder dat ik het wist) op haar sterfbed 1350 euro gekregen afgelopen November. Ze zei dat ik het haar probeer hiervan kon oplossen, gezien ik er zelf normaliter geen geld voor heb. Daarom dat het voor mij EXTRA belastend is... Het geld is mij nog meer waard, dan die 1300 euro alleen. Dus ik wil er graag onder uit kunnen komen... En de koop ontbinden.

M.v.g.
Robert.

Picture for question
3 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je het moet proberen op te lossen met de ondernemer.

Je hebt een haarwerk uitgezocht bij deze dame. Achteraf vind je de kleur en pasvorm niet goed. Dit heb je aangegeven, maar met de kleur en pasvorm doet ze niks; ze knipt alleen een model in het haarwerk.

Na drie dagen heb je nogmaals aangegeven dat je de kleur en pasvorm niet goed vindt. Hier doet ze wederom niks mee, want ze past alleen het kapsel aan door uit te dunnen.
Jouw ‘klacht’ doet ze niks mee. En er is een klacht bijgekomen: slecht geknipt.

Normaal moet je toch proberen er samen uit te komen. Dit probeerde je ook twee keer, maar leidde niet tot resultaat. Het werd nog erger.
Wat moet je nu doen?
Kijk eerst of deze dame aangesloten is bij ANKO. Zo ja:
Heel duidelijk een dossier aanleggen: datum - klacht - aanpak - resultaat.
In principe zul je nog een derde keer terug moeten naar deze dame (weer noteren deze datum) en zeggen dat ze de pasvorm en kleur moet aanpassen.
Elk haarwerk kan namelijk verkleind worden en elk haarwerk kan desnoods geverfd worden.
Kom je er niet samen uit, kun je naar de geschillencommissie stappen.
Dit kost jou €50,-. Maar dit wil niet zeggen dat jij in het gelijk wordt gesteld.

Ik weet alleen niet of je nog vertrouwen hebt in haar????
En is zij niet aangesloten bij ANKO en kom je niet tot een gewenste oplossing, kun je geen klacht indienen.
Je zou ook met het haarwerk naar een ander kunnen gaan. Iemand met goede recensies.
Maar deze persoon moet niet meteen actief te werk gaan. Laat een advies eerst bezinken.

Gooi het haarwerk niet meteen in de kast, dat zou jammer zijn.
Het is geen goedkope jongen. Voor dit bedrag krijg je normaal echt een fatsoenlijk werk.
Bedenk dat er veel mogelijk is.
Het is alleen de vraag of je nog vertrouwen hebt in haar.
Maar stap je naar een ander, wordt achteraf een klacht indienen bijna onmogelijk.
Echter, is ze niet aangesloten bij ANKO, kun je sowieso geen klacht indienen tegen haar, zodat je sowieso beter naar een ander kunt gaan.

Succes!
En, betaal nog niet. Zeg dat ze eerst het haarwerk moet aanpassen.....
Toegevoegd op 14 februari 2021 17:58: tekst