Met graafwerkzaamheden hebben we een leuke som geld gevonden in onze tuin. Moet dit aangegeven worden?

Betreft eigen tuin, vorige eigenaar niet bekend.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
crispy
3 jaar geleden
Hoe diep was dat begraven?
Pieterke
3 jaar geleden
Is misschien wel crimineel geld. Ik zou het aangeven maar ik weet niet of dit verplicht is.
jc54
3 jaar geleden
Niet te veel praat over maken en lekker op souperen.
Inekez1
3 jaar geleden
Als het bankbiljetten zijn zou ik het wel melden. Misschien is het geld ooit ergens gestolen en dan kan het zijn dat de nummers van de bankbiljetten bekend staan als gestolen geld. Dan heb jij wat uit te leggen als je dat geld wil uitgeven. Zijn het biljetten va 100 euro (of meer) dan kun je die ook niet zomaar meer gebruiken tegenwoordig. Bij grote coupures gaat men er al bijna vanuit dat het om crimineel geld gaat.
Ziet het geld er nieuw en ongebruikt uit, dan moet je ook de mogelijkheid van vals geld niet uitsluiten.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
wat bedoel je met som geld - munten of biljetten en (hele) oude of nieuwe ?
bij heel oude geldt :
https://www.startpagina.nl/v/kunst-cultuur/vraag/583487/munten-hoduen-gevonden/
Piacenza
3 jaar geleden
Ach, verroest! Helemaal vergeten! Kijk, ik ben nogal vergeetachtig maar kan me wel nog herinneren dat ik t in de tuin had begraven. Stom dat ik mn adres ben vergeten! Neem ff contact op, dan kom ik t wel weer ophalen, met n bosje bloemen en n ijsje. Alvast bedankt!

Antwoorden (2)

Als het op jou grond is, is het van jou.

Als vorige bewoners hun geld kist in huis vergeten,
dan ik alles van jou zodra jij de sleutel krijgt.
( dan hadden ze het maar mee moeten nemen )

Overdracht van eigendom is ook het geld in het eigendom.
3 jaar geleden
Als het in de grond van je eigen tuin is, dat is het gevondene van jou. Je bent wel verpicht aangifte te doen bij de gemeente.