Hoe zit het met een thuisstudie en het behoud van studiefinanciering?

Blijf ik studiefinanciering ontvangen als ik een thuisstudie volg en is mijn studieschuld weg op het moment dat ik via die thuisstudie een MBO diploma haal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
tinus1969
3 jaar geleden
Waar volg je die thuisstudie? Dat kan uitmaken.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Een normale thuisstudie resulteert niet in een studiefinanciering. Alleen echte onderwijsinstellingen met een fulltime opleiding.

Antwoorden (1)

Ondanks dat de bekende thuisstudie onderwijs instellingen erkend zijn door het Ministerie van onderwijs en cultuur, en erkende opleidingen met diploma’s aanbieden. Is het niet mogelijk om hiervoor een studiefinanciering te krijgen. Dit komt omdat een thuisstudie een deeltijd opleiding is, dit geld ook voor de klassikale opleidingen die je bijvoorbeeld via het LOI kunt volgen, ook deze zijn deeltijd en krijg je hier geen studiefinanciering voor.
ronron1212