Gaat een automatische incasso van mijn rekening als ik rood sta?

Ik heb een betaalrekening bij de ING Bank waar ik 500 euro rood mag staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Als je bijvoorbeeld 300 euro in het rood staat en een automatische incasso hebt van 100 euro, dan zal dat inderdaad worden afgeschreven. Tot een (jouw) maximum van 500 euro. Overigens worden kosten die je maakt bij de ING zelf nog wel afgeschreven, zelfs als je limiet al bereikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus, met name voor de laatste zin.

Andere antwoorden (7)

Dan zullen ze overmaken tot je op -500 staat. En dan stopt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jip +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tenminste een kwartaalkrediet hebt van 500... anders is het toch net iets anders.
Vroeger wel bij de ABN . Maar ik denk niet dat dat nog zo is . De wereld is harder geworden, en banken zakelijker. Vroeger kon je ook betaalcheques uitschrijven als je al op je limiet stond. Die werden ( uiteraard) daarna gewoon verrekend en je stond rood "boven je limiet ".

Maar nogmaals ik denk dat de "bankdieten" dit niet meer toestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen geld is, en ook geen kredietlimiet, dan kan er niets betaald worden toch?
Hoezo bankdieten? Geen geld = geen aankopen en geen betalingen.
Houd een kasboekje bij, dan zie je wat er binnen komt en wat er uit kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een automatische incasso gaat nog wel van je rekening af, echter je kunt zelf geen geld meer opnemen.
De bank kijkt hoeveel geld er regelmatig binnenkomt op de rekening (je salaris) en of je bij binnenkomst van dit geld niet gelijk negatief staat. Zolang dit niet het geval is en de bank verzekerd is van vaste inkomsten van jouw kant zullen ze het geld van de automatische incasso gewoon nog afschrijven. Zodra dit niet meer het geval is, omdat je je kredietlimiet teveel hebt overschreden krijg je een bericht van de bank dat een bepaald bedrag niet is overgemaakt vanwegen onvoldoende saldo. Tevens zul je van het bedrijf waar het geld automatisch heen diende overgeboekt te worden een rekening krijgen met de mededeling dat het geld niet is gestort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja- zolang het maximum bedrag niet is bereikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, zolang je maar binnen die limiet van 500 euro blijft zal deze gerust doorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven die 500 euro rood wordt de automatische incasso nog steeds gevorderd, helaas zal de bank deze betaling storneren, wegens overschrijden maximum roodstand.
Het geld wat aan de automatische incasso is betaald, haalt de bank terug, de firma of de persoon aan wie je een machtiging hebt gegeven, zal het nogmaals proberen, daarna wordt meestal een brief aangemaakt met een acceptgiro, waarin staat dat de gegeven automatische incasso door hen niet geïnd kon worden en derhalve het verzoek dezes te voldoen per aangehechte acceptgiro :)

Tot aan je kredietlimiet betaald de bank gewoon de automatische incasso's en zal daar niet zo heel moeilijk over doen indien er een overschrijding is van een paar tientjes.