Is het verstandig om nu een energiecontract voor meerdere jaren af te sluiten?

Mijn energieleverancier meent dat de energieprijzen nu bijzonder laag zijn en adviseert een contract voor meerdere jaren af te sluiten ipv de nu jaarlijkse verlenging van het contract. Zit hier een addertje onder het gras of is dat inderdaad slim?

3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Meerjaars contracten zijn vooral gunstig voor de leverancier: je bent dan gegarandeerd weer een aantal jaren klant bij hen zonder het risico dat je jaarlijks overstapt.
Zoek via een prijsvergelijker (bijv. Pricewise, Easyswitch en zo) eens uit wat de totale jaarkosten zijn bij de verschillende aanbieders.
Elk jaar overstappen naar een andere leveranciers blijkt vaak het meest gunstig.
Nieuwe klanten krijgen vaak een welkomsbonus terwijl vaste klanten de hoofdprijs betalen.

Antwoorden (1)

Het is verstandig als het goedkoper is.

Ik zit bij Greenchoice en heb zelf gebeld en contract 3 jaar vast gezet
( hier geef even mij tarief kun je vergelijken )

Maar als je een leuke extraatje krijgt dan doen ze de vast recht iets duurder maken
( dus goed opletten )
Plaatje bij antwoord