Hoe kan ik mijn parkeerticket op mijn kenteken terugvinden?

Ik heb zojuist een naheffingsaanslag parkeerbelasting brief binnen gekregen. Dit betekend voor mij dat ik langer heb gestaan op de parkeer plaats dan ik heb betaald. Ik heb mijn kenteken geregistreerd via de automaat en het bonnetje hiervoor ontvangen, maar ook weer weggooit. Ik heb vervolgens mijn wekker gezet zodat ik op tijd terug zou zijn en dit was ik ook. Ik zou daarom graag terug willen zien wat er nou precies mis is gegaan en tot hoelaat ik dan volgens hun heb betaald om te mogen parkeren. Kan iemand mij helpen?

3 jaar geleden
1K
tinus1969
3 jaar geleden
Had het bonnetje niet achter je voorruit gemoeten?
Heart
3 jaar geleden
Nee.. het ging via de kenteken
ronron1212
3 jaar geleden
Ja je het kenteken bij de paal moet invullen dn hoef je het bonnetje niet te bewaren @tinus1969

Antwoorden (1)

SHPV is een coöperatie, opgericht in 2010, voor en door gemeenten, met als doel het stimuleren van vernieuwing in de parkeerketen en het faciliteren van gemeenten bij het digitaliseren van hun parkeerdiensten. Alle gemeenten die lid zijn, vormen de algemene ledenvergadering. Deze vergadert twee keer per jaar en benoemt het bestuur.

Als SHPV actief is in de gemeente waar jij parkeerde, geldt het volgende: van geparkeerde voertuigen wordt per kenteken de locatie en de parkeerduur (start- en stoptijd) geregistreerd. Op basis van de gegevens in de database wordt het parkeertarief berekend dat de automobilist moet betalen. De gemeente is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de gegevens in het NPR (Nationaal Parkeer Register).

De gegevens zijn beschikbaar voor de SHPV-deelnemers: gemeenten, private parkeerbedrijven en parkeerproviders. De deelnemers kunnen alleen over hun eigen gegevens beschikken. Via een vordering van de Officier van Justitie kan de politie gegevens opvragen tot maximaal 13 weken terug als er een kenteken bekend is, daarna worden de gegevens in het NPR geanonimiseerd.

Bij parkeren op kenteken worden de tijden in combinatie met kentekens onherkenbaar in het Nationaal Parkeer Register (NPR) opgeslagen zodat de handhaver de controle op betaald parkeren digitaal kan uitvoeren. De controleur krijgt van het systeem alleen het signaal terug of voor het opgevraagde kenteken (voldoende) betaald is.