krijg je op zondag 12 april (1e paasdag) 200 of 300 procent uitbetaald?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Amadea
4 jaar geleden
Voor welk soort werk? In een supermarkt of zorginstelling? Welke cao is van toepassing?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik werk in een distributie centrum als ordepick van de Dirk

Antwoorden (1)

Uit de CAO:
Toeslagen en beloning op zon- en feestdagen. Voor de werknemer geldt een toeslag:
a. Wanneer op een zondag (ongeacht of het wel of geen feestdag is) wordt gewerkt, wordt per gewerkt uur het uurloon betaald, verhoogd met een toeslag van 100%.

Je krijgt dus voor 200% uitbetaald.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat ligt aan welk cao. Als je in de horeca werkt kunnen zon en feestdagen gewoon 100% zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe weet jij onder welke cao de vraagsteller valt?
Amadea
4 jaar geleden
Dat kon ik opzoeken doordat vraagsteller op mijn reactie op de vraag antwoordde dat hij in het distributiecentrum van Dirk werkt. Het is die van Detailresult, vallend onder de cao Supermarkt-VGL.