Kan ik bedrag terug geboekt krijgen van Paypal?
Op 11 december heb ik op een buitenlandse website voor mijn reis naar Japan een trein pas en sim kaart besteld. Deze heb ik met PayPal betaald. Ik heb nadien een email van paypal ontvangen met daarop het bedrag dat ik goed gekeurd heb en deze zou van mijn rekening afgeboekt worden. Na 2 dagen bekeek ik mijn bank afrekening en bleek dus dat het bedrag zo'n €30,00 hoger was als aangegeven in de mail. Ik heb contact opgenomen met PayPal. Zij gaven aan dat dit kwam vanwege de wisselkoers. Hierna opnieuw een mail verstuurd met de vraag of ik kon afzien van de bestelling en of ik het bedrag terug geboekt kon krijgen. PayPal geeft hier het volgende aan: Helaas beden wij voor de wisselkoers geen mogelijkheid aan om deze terug te betalen. u zult met de verkoper in contact moten komen om te vragen voor een terugbetaling en dan de betalingen via een ander betaalmiddel maken.
Dit snap ik niet helemaal. Heb ik als klant geen bedenktijd? Ik zou denken dat ik alsnog de betaling bij PayPal terug kan eisen en verwachten dat het volledige bedrag (inclusief wisselkoers) terug gestort wordt op mijn rekening? En dan opnieuw een bestelling plaatsen maar deze met mijn creditcard betalen.