Ik heb geld uit Ghana weet iemand toevallig waar en of ik dit überhaupt kan omwisselen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
In Ghana.
Daarbuiten wordt het niet verhandeld.
Amadea
4 jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/financien/vraag/660949/ghanees-geld-inwisselen/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ga ermee naar een afrikaanse winkel en probeer dat geld te ruilen .

Antwoorden (3)

Het GWK Travelex accepteert bijna valuta waarin gehandeld wordt.Maar dan moet het wel op papiergeld gaan. Muntgeld accepteren ze niet.
Of dat ook voor geldt uit Ghana geldt, wordt niet vermeld. Om dat zeker te weten kan je contact opnemen met de klantenservice van GWK Travelex.
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
Niet dus.
"Deze valuta is niet leverbaar/verhandelbaar. Onze ervaring is dat Amerikaanse dollars goed in dit land worden geaccepteerd. Klik op ‘Valuta bestellen’ om dollars te bestellen."
Dat geld kun je in Nederland niet kwijt het geld mag niet naar Ghana maar er ook niet uit gevoerd worden.
Invoer- en uitvoerbeperkingen
• Invoer: niet toegestaan.
• Uitvoer: niet toegestaan.
• Invoer buitenlandse valuta: vrij, mits aangegeven
• Uitvoer buitenlandse valuta: vrij, tot maximaal bij invoer aangegeven bedrag
ronron1212
4 jaar geleden
Moeilijk maar wel mogelijk verkopen!
Idee: Informeer eerst wat de waarde is. Er zijn vast toeristen die richting Ghana gaan.
Bied het aan op MP.
Ik zou er een goede deal voor de koper van maken, anders blijf je er nog mee zitten. Beter 50% van de waarde dan blijven zitten met 100% (nep) 'Monopoly-geld' :P
Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
@Jodukus52 het is verboden het geld in te voeren in Ghana.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zijn veel dingen verboden Ronron.
Veel mensen nemen heel vaak teveel tabak mee, is ook verboden.
In veel landen kan je op straat je dollars wisselen voor plaatselijk geld, mag dat wel?
Het gebeurt.