Dagvaarding komt wegens huurachterstand, kan ik de deurwaarder nog betalen en uitzetting voorkomen?

De deurwaarder komt 1 deze dagen langs. Kan de zitting nog voorkomen worden? Of is het dan aan de verhuurder om te bepalen of de zitting door gaat okal betaal ik alles? Er is sprake van constant te laat betalen en 3 huurachterstanden (waarvan ik eentje morgen wou betalen)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"...ook al betaal ik alles?..."
alles is 3 maanden huur en bovendien continu te laat betalen
"...waarvan ik eentje morgen wou betalen)..."
een maand betalen is niet achterstand wegwerken Neem contact op met de deurwaarder, deze weet precies wat er wanneer gaat gebeuren.
Reddie
5 jaar geleden
@jodokus52, precies.
En de verhuurder heeft hier niets meer mee van doen. Zodra die de deurwaarder heeft ingeschakeld is het een zaak van de deurwaarder.
En behalve de achterstand zul je ook de deurwaarderskosten moeten betalen.
Er is geen sprake van een zitting maar van betaling.
Neem dus, zoals gezegd, contact op met de deurwaarder.
Rieneke1
5 jaar geleden
Ik volg het niet helemaal. Als de zitting is geweest en de rechter heeft toestemming tot uitzetting gegeven, dat doe je er niets meer aan, ook al zou je ter plekke alle kosten willen en kunnen betalen. Je bent een onbetrouwbare huurder gebleken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Maandag heb ik een gesprek bij de woningcorporatie en 14 maart ben ik uitgenodigd om naar de rechtbank te gaan. Ik heb een hele goeie werkgever die mij wilt helpen. We hebben nu het voorstel aan de woningcorporatie gedaan om een vierde deel per maand te betalen en de huur. Deze betaald mijn werkgever automatisch en ik krijg wat er overblijft. Afwachten nu dus.. Heb er een goed gevoel bij en mijn werkgever ook.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
*Dit voorstel hebben wij op papier gezet en naar de deurwaarder gestuurd en de deurwaarder stuurt het verder naar de woningcorporatie Vandaag heb ik huur betaald voor volgende maand omdat ik loon heb gekregen. Dus die 3 maanden achterstand blijven nog open incl 400 euro extra kosten die al zijn gemaakt

Antwoorden (1)

Zodra het via de rechtbank is gegaan zet de gerechtsdeurwaarder de uitzetting voort. Wel kun je in bezwaar gaan bij dr rechtbank om het terug te draaien.
Ook komt er een hulpofficier ter ondersteuning van de gerechtsdeurwaarder
Toegevoegd op 21 februari 2019 10:21: tekst
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Maar een eventueel bezwaar heeft geen opschortende functie voor zover ik weet.