Ontvangt een hele jonge partner hetzelfde pensioen als zijn/haar oude partner?

Stel een man van 65 jaar heeft zijn hele leven bij Philips gewerkt en heeft daar altijd pensioen opgebouwd. Als hij 66 is trouwt hij met een vrouw van 20 jaar. Stel deze man overlijdt op zijn 67 krijgt zijn vrouw dan evenveel pensioen per maand als haar man gedurende heel haar leven?

5 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Nee zij krijgt als dat geregeld is een klein na bestaande pensioen en verder niets.
Een partner van de zelfde leeftijd als de man uit het voorbeeld krijgt dat ook niet. Die krijgt als dat geregeld is een groter nabestaanden pensioen.
Toegevoegd op 07 februari 2019 20:17: tekst
ronron1212