Hoe werkt het met de factuur nummers als je twee handels namen in een IB onderneming hebt?

Goeiedag,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben op dit moment ZZP’er onder een handels naam. Nu wil ik volgend jaar een 2e handels naam toevoegen, voor een webshop.

In de branche die ik nu actief ben, stuur ik meestal 2/3 facturen per week. Ik hanteer dit als factuur nummer : 20180001, 20180002, etc.

Nu komt in de webshop een automatisch systeem die de facturen maakt. Dus is het erg moeilijk om zo uit te komen met mijn telling van de facturen.

Nu is mijn vraag, zou ik dit mogen hanteren:

- 20190001A (voor mijn bestaande activiteiten)
- 20190001B (voor mijn webshop activiteiten)

Mag dit ? Komt dit vaker voor? Of heeft iemand een ander idee hiervoor?

20190001A / 20190002B / 20190003B / 20190004A is niet makkelijk voor mij. Dan zit ik nog steeds met het zelfde probleem.

Kort samengevat is mijn vraag of ik 2 apparte factuur telingen mag hanteren in een IB onderneming met 2 handelsnamen.

Alvast bedankt voor de mensen die de tijd nemen om mij hierbij te helpen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als beide reeksen aparte factuurnummers maar een opeenvolgende rij nummers zijn dan zal de controleur, als dat ooitgecontroleerd gaat worden, van de belastingdienst daar geen moeite mee hebben.
U heeft daarbij een logische oorzaak voor die twee factuurreeksen.