Waar gaat net gemaakt geld naartoe als de drukker het net heeft geprint?

Ik vroeg me laatst af: Als er nieuw geld is gedrukt, waar gaat het dan naartoe? Stel nou dat de Europese bank 10 Miljard maakt, waar gaat dat naartoe? krijgen landen dan ineens ''at random'' geld erbij? Of is het dan van de bank die het aan leningen uitgeeft?
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Nieuw gedrukt papier geld wordt grotendeels ingewisseld tegen oud papier geld; een proces dat door Centrale banken wordt gecoördineerd.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat gebeurt er dan met het oude geld? Dat wat de landen hebben ingewisseld bedoel ik. Wordt dat weggegooid? verbrand? Opgeslagen?