Leningen. Iedereen beweert het voordeligst te zijn maar wie is nu echt het goedkoopst?

Je wordt er niet goed van van al die reclame voor leningen. Iedereen beweert goedkoop te zijn en de beste mogelijkheden te bieden.
Stel, ik wil 10.000 euro lenen, terug te betalen met een vast maandbedrag en wat mij tevens de mogelijkheid geeft om, wanneer het mij uitkomt, meer af te lossen (zodat ik eerder alles heb terug betaald). Wie is er dan echt het voordeligst en kan mij deze mogelijkheden bieden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1

Het beste antwoord

Niet lenen is verreweg het goedkoopst.
Daarna komt een lening met onderpand, ofwel een hypotheek.

Welke daarná de goedkoopste is, hangt vooral al van het precieze moment van afsluiten, omdat de rentepercentages voortdurend aangepast worden. Wil je echt het goedkoopst uit zijn, dan zou je je lening om de haverklap moeten oversluiten, maar daar zijn (dus) ook weer kosten aan verbonden ; die leenbanken zijn ook niet gek.

Een instantie die goed screent voor ze lenen zodat ze relatief weinig wanbetalers hebben is uiteindelijk voor jou het goedkoopst, want wanbetalers drijven voor iedereen de prijs op oftewel het rentepercentage naar beneden.

Bedenk voor je gaat lenen heel goed waar je het geld voor nodig hebt, of je het wel echt nodig hebt, en of je op de lange duur beter uit bent dan wanneer je nog even wacht en doorspaart voor hetzelfde artikel. Sparen gaat twee keer zo snel als aflossen, en levert uiteindelijk geld op. Om die situatie om te draaien, moet het dus wel heel erg dringend zijn. Jammer genoeg lijkt, mede door al die reclames, lenen heel normaal te zijn, en zeker normaler dan sparen. Maar op de pof leven is natuurlijk nooit normaal, vooral niet als het gaat om het bekostigen van luxe-artikelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er zijn websites die dat op een rijtje hebben gezet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geld wilt lenen,zou k dat het beste bij n vertrouwde bank doen,en niet via n reclame van bv becam (reclame) ze spiegelen het mooier voor dan het in werkelijkheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Maar zou die mogelijkheid ook bestaan die ik in mijn vraag vroeg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste antwoord vandaag
Niet lenen, maar sparen is de beste en goedkoopste manier om geld bij elkaar te krijgen. Zet zelf elke maand een bedrag dat je normaal aan rente en aflossing betaald op een spaarrekening en je zult zien dat je dan snel een aardig bedrag kunt sparen en dan krijg je nog wat rente ook i.p.v. dat je die moet betalen.
Dit is dus de goedkoopste en veiligste oplossing!