Als je nergens staat ingeschreven is dat een probleem?

EEn vriendin van mij die gaat om kosten te besparen inwonen bij zijn moeder (die heeft AOW en pension) ze is ook vaak bij haar vriend te vinden, ze woont niet samen ze heeft haar huur opgezegd. Alleen ze staat niet ingeschreven bij haar moeder, ze werkt gewoon is dat een probleem voor de belasting? Moet je ergens ingeschreven staan voor je werkgever? En als je een postbus neemt voor je post, is dat ook goed? Wie kan mij meer vertellen hierover???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11K
tinus1969
6 jaar geleden
Als je nergens woont, kun je geen paspoort/rijbewijs/ID kaart aanvragen of laten verlengen. Zonder paspoort/rijbewijs/ID kaart kun je uiteindelijk niets.

Antwoorden (2)

Elke inwoner van Nederland moet ingeschreven staan in de Gemeentelijke basisadministratie, ook als je bij iemand inwoont. Iemand zonder vaste verblijfplaats kan zich laten inschrijven op een postadres, maar dat mag geen postbus zijn. In het geval van je vriendin lijkt het mij het handigste dat ze zich op het adres van haar moeder laat inschrijven. Als haar moeder AOW + pensioen heeft, heeft dat voor haar geen gevolgen. Er was sprake van dat er per 1 januari 2018 een kostendelersnorm ingevoerd zou worden die nadelig zou zijn voor de AOW-uitkering, maar dat is vooralsnog niet ingevoerd.
Ook je werkgever zal een adres van je willen weten, dus ook daarvoor zal je vriendin zich ergens moeten laten inschrijven; hetzij op een verblijfadres, het zij op een postadres.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Sinds januari 2014 is de Gemeentelijke Basisadministratie Personen (GBA) vervangen door de Basisregistratie Personen (BRP).
Je dient te alle tijden vindbaar te zijn. Zie bijgaande link.
Hij en zijn moeder worden wel fiscale partners dus ik zou wel informeren bij de belastingdienst.

Oh ja, Een VRIENDIN gaat wonen bij ZIJN moeder?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De min is niet van mij, maar je moet inderdaad te allen tijde ingeschreven staan in de BRP