Mag ik liegen over inkomsten?

Geachte lezer,

Ik wil een iphone 7 kopen op belsimpel.nl. Maar omdat ik geen inkomen heb kan het niet kopen, maar ik kan wel gewoon elke maand betalen.

Mag ik liegen over mijn inkomen om het alsnog te kunnen kopen?

Ik ben bang dat ik dan problemen krijg met de belastingdienst.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7K
Amadea
6 jaar geleden
Niet doen. Je steekt jezelf zo steeds dieper in de schulden. In plaats van beter word je daar alleen maar slechter van. Je kunt uitstekend leven zonder zo'n duur apparaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom zou je iets willen kopen wat je eigenlijk niet kunt betalen? Een iPhone is alleen maar een duurbetaald statussymbool. Als het erom gaat dat je wilt bellen/sms'en/appen/facebooken of wat dan ook, kun je voor hetzelfde geldt ook 4 andere smartphones kopen. Laat je niet gek maken!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga er maar vanuit bij een lening dat je je inkomsten moet bewijzen. Ze geven echt niet zomaar leningen aan iedereen, ze willen zekerheid dat je het geleende bedrag terug kan en gaat betalen. Je kunt beter gaan sparen voor de telefoon, een abonnement nemen waarbij je zo'n telefoon 'gratis' erbij krijgt. Of eventueel van je ouders lenen en aan hen terugbetalen. Maar het is beter om nu al te leren dat je niet alles kunt kopen dat je graag wilt hebben. Teveel jongeren komen hiermee in de financiële problemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zult bij Belsimpel sowieso een loonstrook moeten overleggen om aan te tonen dat je genoeg en regelmatige inkomsten hebt.
Ben je je er ook van bewust dat je aangemeld wordt bij het BKR i.v.m. abonnement incl. toestel, en dat dit in de toekomst voor jou voor problemen kan zorgen?
Eerst sparen en dan zelf een toestel kopen met een sim-only abonnement.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Als je geen inkomen hebt, maar de maandelijkse kosten wel gewoon kan betalen. Dan zie ik het probleem niet. Ik snap niet waarom je zou moeten liegen. Blijkbaar heb je ergens geld zodat de rekening geen probleem is.

Antwoorden (2)

Je mag niet liegen als mensen recht hebben op de waarheid...

Je krijgt dan -mits goed gevormd- eerder problemen met je geweten dan met de Belastingdienst.

Het is buitengewoon onverstandig dingen aan te schaffen die financieel niet haalbaar zijn en die je niet nodig hebt. Er zijn nog wel Nokia's 3310 te verkrijgen.
Computoon
6 jaar geleden
Nee dit is fraude bij een lening aanvraag als je gepakt word ga je daar heel lang plezier van hebben als je bevoorbeeld een hypotheek of andere lening wilt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Precies. Dit is fraude. kan allerlei problemen geven, zeker als je om wat voor banale reden dan ook nooit wanbetaler wordt.