Vanaf welke leeftijd mag je in een slijterij werken?

Hallo,

Ik ben 16 jaar en ik ben geïnteresseerd in drank en bij mij om de hoek zit een slijterij en ik ben ook op zoek naar een baan en het leek me leuk om in een slijterij te werken. Maar vanaf welke leeftijd mag dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.4K
tinus1969
6 jaar geleden
Wat bedoel je met 'geïnteresseerd in drank'?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind drank interessant, zoals wijn soorten whiskeys enz
tinus1969
6 jaar geleden
@Joey70, waarom? En hoe kun je daar wat van weten als je niet kunt proeven?

Antwoorden (1)

Helaas zal je nog even moeten wachten.

Je moet de wettelijke leeftijd hebben om met dranken te mogen werken in een slijterij: minimaal 18 jaar voor verkoop- of magazijnmedewerker en minimaal 21 jaar voor winkelmanager.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is trouwens niet een Gall&Gall slijterij maar kan ik dan wel de drank vullen zeg maar verpakkingen?
Antoni
6 jaar geleden
Mogelijk vallen die werkzaamheden onder de functie "magazijnmedewerker". Ik vraag me trouwens af in hoeverre die werkzaamheden nodig zijn in een gewone slijterij. Ik raad je aan bij de betreffende slijterij te informeren, maar de kans is groot dat je wordt afgewezen op grond van je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Joey070, in een slijterij worden geen verpakkingen gevuld. De slijterij koopt flessen drank in bij een importeur of groothandelaar, daar hoeft verder niets mee te gebeuren. Zelfs de importeur en groothandelaar zullen zelden of nooit zelf flessen vullen, dat gebeurt in principe bij de producent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt ik zal is langsgaan en navragen.