Hoe werkt uitbetalen vakantiedagen ?

Ik werk nu via payroll en heb nu 225 uren opgebouwd, mijn werkgever heeft liever niet dat ik gedeelte uitbetaal maar de payroll instantie heeft daar geen problemen mee, bedrijf waar ik werk geeft elke vrijdag de uren door en ik krijg elke maandag het weekloon van de pr instantie, komt het bedrijf er ook achter als ik bijv 50 uren uitlaatbetalen bij weeksalaris op, heeft het bedrijf deze reserveringen al betaald of krijgt het bedrijf achteraf een duurdere factuur ?

6 jaar geleden
1K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat is allemaal betaald in de factuur.
Peter13061981
6 jaar geleden
Bedoel je dat ik 40 uur werk en 50 uur uitlaat betalen dat het bedrijf waar ik werk een factuur krijgt voor 90 uur
Peter13061981
6 jaar geleden
Gemiddeld bouw ik 4 uren per week.
Is het dan mischien al zo dat die 225 uren al betaald zijn aan de payrollinstantie, en dat het dan alleen een zaak tussen mij en de payrollinstantie is ?
ronron1212
6 jaar geleden
Het bedrijf krijgt elke week een factuur voor het aantal uren dat je werkt hierin zijn alle kosten verwerkt. Het pr bedrijf reserveert daaruit je vakantiegeld. Dus ja het is een zaak tussen jou en het pr bedrijf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Werkt niet . Kost je geld en is mogelijk tegen de wet . Alleen de bovenwettelijke dagen mogen tijdens een dienstverband worden uit betaald . Of bij uit dienst treden ja dan mogen het uit betalen . Kost je wel vaak extra inhoudingen . Er zijn uitspraken bij euro hof geweest mag niet . Werkgever moet zorgdragen dat werknemer z'n vakantie opneemt dat is de achterliggende gedachte achter het verbod . Dus de boven wettelijke dagen ja. Zijn er vaak niet meer dan 3 of zo. Ja Europa .
ronron1212
6 jaar geleden
@Kapperkort 225 uren is echt wel meer dan de vakantie uren.
Peter13061981
6 jaar geleden
Heb het niet over vakantiegeld want dat krijg ik in juni een x per jaar maar deze uren heb ik opgebouwd ondat ik nooit vrij neem
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helemaal juist . Ron Ron ik had over het grote aantal uren heen gelezen .

Antwoorden (1)

Het woord werkgever is hier wat verwarrend, want feitelijk is de payrollorganisatie je werkgever. Je bent bij de payroller in dienst en wordt uitgeleend aan een opdrachtgever. Dat maakt ook uit voor wie er beslist over je vakantie, want die bouw je op bij de payrollorganisatie en niet bij de opdrachtgever.

De opdrachtgever betaalt alleen per gewerkt uur aan de payrollorganisatie. Uit dat tarief betaalt de payrollorgansiatie je salaris, vakantiegeld, vakantiedagen, pensioenopbouw, doorbetaling bij ziekte enzovoorts. Strikt genomen is het daarom tussen jou en de payrollorganisatie of je vakantiedagen laat uitbetalen en heeft de opdrachtgever daar niets mee van doen.

De opdrachtgever heeft echter wel een belang. Stel dat de opdrachtgever zich verplicht heeft om de rest van het jaar elke maand een X aantal uren af te nemen. Als de opdrachtgever nu voorziet dat er over twee maanden een maand geen werk is, dan hebben ze liever dat jij dan een maand vakantie neemt bij de payrollorganisatie omdat ze zo makkelijk onder de afnameverplichting uitkomen: je bent immers niet beschikbaar. Als jij dan gewoon beschikbaar bent, moeten ze je wel laten komen en betalen. Of dit speelt hangt een beetje af van de afspraken tussen de opdrachtgever en de payrollorganisatie.