Klopt mijn functieinschaling wel, of moet deze hoger zijn?

Ik ben in 2011 in salarisschaal 35 gezet functiejaar 1, vervolgens ben ik na 2 jaar intern een opleiding gaan doen op niveau 4, hierbij dus een leeringovereenkomst (had al verzorgende IG diploma/toen MMZ4 gaan volgen) mijn functieschaal is in die 2 jaar leering zijn niet omhoog gegaan, terwijl ik echter al een diploma op zak had. Pas vanaf ik mijn MMZ diploma had ging ik weer omhoog in fuctieschaal, kan dit? Of heeft mijn werk hierin een fout gemaakt daar ik wel eigenlijk al een functie ben blijven bekleden..Momenteel in functiejaar 5 terwijl 7 jaar werkzaam

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Blijkbaar werd je tijdens de opleidingsperiode niet werd beschouwd als medewerker maar volledig als leerling; dat is ook niet onlogisch. Normaal gesproken ontvang je tijdens zo'n opleiding een leerlingsalaris dat lager is het salaris van een medewerker. Omdat je al in dienst was is je salaris echter niet verlaagt, maar tijdelijk bevroren.

Op het eerste oog lijkt het daarom te kloppen, maar eigenlijk is inzage nodig in de CAO, arbeidsovereenkomst, opleidingsovereenkomst enz. om de situatie te beoordelen. De kortste weg is om het gewoon na te vragen bij (de afdeling personeelszaken van) de werkgever.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ maar die 'kortste weg' zal altijd zeggen dat het klopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@JoanDArc Mogelijk ;-) Ik zou het dan ook niet vragen als "Klopt dat?" maar als "Kkun je me uitleggen waarom dat zo is gedaan en waar dat had kunnen vinden in mijn CAO, arbeidsovereenkomst, opleidingsovereenkomst enz.?"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat lijkt mij een heel goede assertieve (niet te verwarren met agressieve) manier. Vooral de toevoeging: waar kan ik dat vinden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Nick allereerst bedankt voor je genomen moeite. Ik heb mijn leer-arbeidsovereenkomst van toen bekeken. Wordt wel gezegd dat ik in leerlingschaal kom, maar als ik de Lid bekijk wat erbij staat wordt er niks gezegd over de functie schalen. De verwezen lid van het cao (lid 5:3, 7:610) bekeken wat op de arbeidsovereenkomst staat maar kan daar zover ook niks zien, overigens staat er wel bij dat de overige arbeidsvoorwaarden ongewijzigd blijven
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als leerling bouw je in principe geen functiejaren op. Men heeft u tijdens de tussentijdse tweejarige opleiding, bij wijze van spreken, twee jaar als leerling in de wacht gezet. Misschien dat Nick hier anders tegenaan kijkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent tijdens de opleiding feitelijk geen medewerker maar een leerling en daarom bouw je in die periode ook geen functiejaren op. Pas na afronding van de opleiding wordt je weer medewerker en tellen de functiejaren verder. Zoals reeds gezegd en ook genoemd in de overeenkomst zou je eigenlijk in een leerlingenschaal terecht moeten komen. Als je salaris daartoe zou zijn verlaagd, zou je in je tweede jaar als leerling wel hebben gemerkt dat je in die leerlingenschaal wel een trede vooruit zou zijn gegaan (maar nog steeds lager dan je salaris als medewerker).