Waar vindt je particulieren inversteerders?

Ik heb een goed bedrijfsplan het is alleen in portugal dus voor en lening bij en Nederlandse bank hoef ik niet aan te kloppen ik ben geen Portugees dus bij en portugese bank ook niet ik ben dus aangewezen op een particulier ik besef dat de rente hoger zullen zijn maar dat is geen probleem

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Heb je al een Portugese bank geprobeerd? Misschien wil die je best geld lenen, als jij in Portugal woont en in Portugal investeert.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In nederland zijn de banken al niet zo makkelijk meer in portugal is dit nog erger

Antwoorden (1)

Particuliere investeerders vind je bijvoorbeeld via crowfundingplatforms.
Zoek hier het platform dat bij je past:
http://www.douwenkoren.nl/platformoverzicht

Of zoek via de Vereniging van Business Angels Netwerken:
http://www.bannederland.nl/

Acht beste sites op een rij:
Leapfunder
Share2Start
Seeds
Crowdaboutnow
SellanApp
Symbid
OneplanetCrowd
WeKomenerWel
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Idd crowdfunding zou en optie zijn al zoek ik eigenlijk meer en persoonlijkere vorm het gaat niet om een uitzonderlijk groot bedrag ongeveer 30.000 euro en denk aan een rente van 14 % over 5 jaar zou dat de inversteerder ongeveer 12.000 euro opleveren
SimonV
7 jaar geleden
Vandaar mijn link naar Business Angels of Informal Investors. Dit zijn (ex)ondernemers die geld hebben overgehouden aan de verkoop van de onderneming die zij een aantal jaren daarvoor zelf zijn gestart. Of kijk eens bij incubators:
https://www.ondernemeneninternet.nl/incubators/
SimonV
7 jaar geleden
Ik hoop overigens niet dat je een investeerder gelijk een rente van 14 % aanbiedt. Ikzelf zou een investeerder 4% aanbieden omdat ik m'n plan zo goed zou vinden dat er geen enkel risico aan de investering zit.
Bij 14% zou ik als investeerder denken: "Er zitten dus veel risico's aan, of de starter is niet echt van plan ooit iets terug te betalen, of de starter heeft weinig ervaring met zaken doen."