Wat houd ik na belastingen, kosten etc. Over in een snackbar (Bv vorm )?

Goeiedag,

Wat houd ik over na belastingen, kosten etc bij het runnen van een snackbar in bv vorm?

Situatie:

- 3 personeels leden
- €250.000 omzet
- €1500 huur
- kosten inkoop etc.
- zelf niet werkzaam in de zaak

Wat houd ik na belastingen eind van het jaar over in de bv?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Weinig is zo niet even te berekenen.Wat koop je in tegen welke prijs en tegen welke prijs verkoop je.

Antwoorden (1)

Dat is moeilijk te zeggen. De BV betaalt vennootschapsbelasting van de omzet minus kosten; de winst. Tot € 200.000 winst is dit € 20 % (2016). Als deze netto-winst aan jezelf als aandeelhouder uitkeert betaal je nog eens 25 % aanmerkelijk belang in box 2 van de inkomstenbelasting. Of je wordt directeur/aandeelhouder en krijgt een salaris vanuit je BV (kosten). Dit moet minimaal € 44.000 bruto zijn (2016). De BV moet over dit salaris loonbelasting afdragen.

Vaak kan een onderneming als eenmanszaak met een winst tot ca. € 150.000,= voordeliger zijn dan een BV, doordat je in de inkomstenbelasting zelfstandigenaftrek krijgt en MKB-winstvrijstelling van 14 %.

Laat je dus vooraf goed adviseren door een betrouwbare accountant/fiscalist.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de mooie reactie, Nou hoop ik dat u nog een keertje op mij kan reageren, ik ben op dit moment al zelfstandige (zzp) Nou is eigenlijk het geld echt letterlijk in de bv laten staan, en wat ik dan overhoud. Ik wil niks naar me zelf uitkeren. Nou hoef je volgendsmij ook niet genoodzaakt 44000 bruto naar je zelf uit te keren. Maar moet je het procenten in belasting betalen over 44000 euro (Hierbij bedoel ik je krijgt 10000 euro bruto vanuit je bv, maar je betaald belasting in de vorm van die 44000)