Heb ik werkkleding gestolen?

Ik heb vorig seizoen in Oostenrijk als ski leraar gewerkt, Ik heb toen van de skischool een skipak gekregen. Ik moest toendertijd helaas eerder weg maar huis en heb mijn skipak meegenomen naar huis maar dit skipak heb ik niet meer. De skischool wilt het skipak terug hebben en dreigen zelfs met aangiften doen bij de politie.

Heb ik daadwerkelijk het skipak gestolen en kan ik hierdoor in problemen komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Ze willen aangifte doen, dan lijkt het erop dat ZIJ het zien als gestolen.
Amadea
7 jaar geleden
Wat heb je dan met dat pak gedaan, verkocht?
erotisi
7 jaar geleden
In het ergste geval is het zelfs geen diefstal maar het zwaardere delict verduistering. Misschien kun je een pak vergoeden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staat er iets in je arbeidscontract.
Je kunt het ook gewoon terugsturen, het is de discussie niet waard.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het wordt in ieder geval een tweedehands pak, vraag hoeveel geld ze er nog voor willen hebben en maak dat aan hen over. Ik ga er voor 't gemak even van uit dat jij het verkocht hebt, dat geld kun je ze sowieso al terug betalen
Erna55
7 jaar geleden
Was het je duidelijk gemaakt dat je het pak in bruikleen had ?
Utrecht
7 jaar geleden
Tenzij je expliciet is gemeld dat je het skipak als gift of salarisonderdeel zou krijgen, had je het terug moeten geven. Dus dan JA, je hebt werkkleding gestolen (of erger verduisterd).
Hoe kan het nu dat je het wel hebt meengenomen maar nu niet meer hebt? Beetje onhandig, vindt je niet? Bied aan het te vergoeden (zijnde tweedehands).

Antwoorden (1)

Als u echt skiles hebt gegeven hebt u ook de cursus voor een Anwärter diploma gedaan en een skiles positief afgesloten met skipassen ophalen inclusief het lerarenskipak.
Deze lerarenskipakken zijn meestal erg in trek, van de duurdere, herkenbare merken, in een rode kleur met de naam van de skischool op de rug. Er zijn skischolen waar de buitenlandse leraren hun pak zelf moeten kopen, vanwege de veel voorkomende verdwijntruc. Meestal geldt ook de regel dat het pak na een bepaald uur, bv savonds na 19.00 uur niet gedragen mag worden. U weet dus zelf of u het pak betaald hebt of gratis hebt gekregen. Als geen van beide het geval is, is het lerarenpak niet van u.

Als u wist dat het niet van u is en u geen contact hebt opgenomen met de skischool en het lerarenpak niet meer hebt (ook niet weet waar het is gebleven?) zal de skischool het uitleggen als diefstal of minstens als verduistering.
De enige manier om niet in de problemen te komen is met hen overeen te komen wat te doen. Zelf hebt u in dit geval weinig te eisen. Als zij een tweedehandsprijs ter afdoening vragen of de aanschafprijs die zij moeten betalen voor een nieuw pak, hebt u geluk.

Toegevoegd na 13 uur:
diefstal of minstens als verduistering moet zijn diefstal of mogelijk als verduistering.