Ik ben failet, krijg geen uitkering wat nu?

Ik ben al 4 manden failet, curator maakt allen maar problemen, alle bezittingen zijn in beslag genomen, zelfs de toeslagen die ik heb aangevraagd, Gemeente geeft geen uitkering, vraagt onmogelijke van mijn jaarcijfers van 2016, ik kan niet aantonen ik ben failet, maakt voor gemeente niet uit, geen cijfers geen uitkering. Overheid heeft mij aan mij lot overgelaten, alle overheidsinstanties zijn de deuren dicht gemakt voor mijn, allen maar problemen, huur achterstand enzovoort.
Ben geen criminaal, geen strafblad, altijd gewerkt, meerdere werknemers, netjes loon uitbetaald tot de faillesement, duizenden euro's belasting betaald. Nu kan niet meer werken door ziekte hartpatiënt (in behandeling).
Wat moet ik nu doen om geholpen te worden door Gemeente?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
ronron1212
7 jaar geleden
Als je failliet bent verklaard dan is er een rechter die een uitspraak heeft gedaan en dan heb je een document.
Erna55
7 jaar geleden
De gemeente hoeft de jaarcijfers van 2016 niet te hebben wanneer je officieel failliet verklaard bent.
Zoals ronron1212 zegt: je hebt een gerechterlijke uitspraak.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals al 18 uur geleden in mijn antwoord stond @Erna, zijn van een faillissement papieren te vinden, die kun je opvragen als bewijs voor de gemeente.

Antwoorden (1)

Beste K72, dat is niet best..... al 4 maanden failliet, huurschuld, woon je daar nog? huisuitzetting dreigt dan en hoe betaal je je eten en drinken? waar leef je van?

Ik begrijp dat je alles geprobeerd hebt en de gemeente niet thuis geeft bij gebrek aan inzage jaarcijfers 2016. Je kunt niet aantonen dat je failliet bent? dat is toch aangevraagd (door iemand/ bedrijf/ overheid) en daar is dan dus toch een bewijs van te vinden? Daar kun je achteraan gaan. Informeren waar je faillissement aangevraagd wordt en een bevestiging hiervan vragen, dat is dan toch het bewijs voor de gemeente, denk ik.

Je kunt naar het Juridisch Loket, daar zitten mensen die weten wat je kunt en moet doen.
Of je kunt hulp vragen bij een advocaat / jurist die wordt betaald door de gemeenten is gratis voor mensen met een minimum inkomen. Informeer bij je gemeente.

Je bent nu hartpatiënt? lijkt me verstandig aan je huisarts (deze kan en wil dit bevestigen?), te vragen om iets als bevestiging als bewijs(?) of wellicht vraag aan gemeente/ Sociale Dienst wat precies nodig is? (papieren huisarts = bewijs voor gemeente).

Je hebt een curator die alle zaken waarneemt, maar jij krijgt geen uitkering? hoe kan dit? Klopt niet, er moet een geldbedrag zijn waarvan je boodschappen/eten kunt kopen, waarvan je kunt wonen/gas en licht betalen.
Dit klopt niet.

Antwoord/Advies

"Ik ben failet, krijg geen uitkering wat nu?"
Voor papieren / uitkering hulp:
Ga naar het Juridisch Loket en vraag wat je kunt doen. Vraag om hulp daar, zij weten wat je kunt en moet doen. Neem al je papieren mee, echt alles, ook je ID niet vergeten, is heel belangrijk!

Voor hulp / woning / voedsel : nu vandaag:
Ga naar Maatschappelijk Werk, vraag hulp met spoed. Nu. Zij kunnen helpen. Neem al je papieren mee, je moet wel bewijzen dat het echt nodig is. Ook je ID niet vergeten!
Ga naar het Leger des Heils voor onmiddellijke hulp, voor voedsel en voor nachtopvang (eten en bed).

Meteen hiermee aan de slag, niet straks, nee, morgenochtend gelijk er naar toe gaan. Je hebt een phone of pc ter beschikking, kunt dus zelf de adressen opzoeken. Doe het, je moet dit zelf doen, anders gebeurt er niets.

Succes hoor!

http://www.nim.nl/geld-en-schulden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/armoede-en-schulden/inhoud/schulden-aanpakken

Toegevoegd na 4 minuten:
"Zoekt u informatie over een faillissement, surseance of online veiling?
Op FaillissementsDossier.nl alle dossiers en openbare faillissementsverslagen"

http://www.faillissementsdossier.nl/nl/