zzp korten op ziektewet?

Ik werkte 32 uur voor een baas en daarnaast zzp. Ik zit nu in de ziektewet en heb voorzichtig twee uur zzp opgepakt. Dit kort het UWV op de uitkering. Mag dat wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het is mij niet duidelijk waarom je een uitkering van het UWV hebt. -----Wordt u ziek terwijl u een baan heeft? Dan meldt u zich ziek bij uw werkgever. Deze betaalt uw loon door. Uw werkgever kan soms een Ziektewet-uitkering voor u aanvragen. U zult hier meestal weinig van merken, omdat dit tussen uw werkgever en UWV wordt afgehandeld.----
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik was nog ziek na einde dienstverband. Of anders gezegd mijn dienstverband werd niet verlengd ivm mijn ziekte.

Antwoorden (1)

Ja, het UWV mag jou korten op je uitkering als je weer gaat werken. Het maakt niet uit of je nu in loondienst of als zzp-er of als vrijwilliger gaat werken. Bepalend is je belastbaarheid en niet waar je werkt of hoeveel je verdient.

Kijk op de website van het UWV voor al je rechten en plichten.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ñee mag niet. Was een vergissing van het UWV. Zzp wat je naast loondienst doet telt niet mee voor de ZW. Wel als je dit ipv loondienst gaat doen.