Zou de gulden ( florijn ) ooit weer eens terug komen nu met de crisis in Griekenland ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is op GV al veel gesteld de afgelopen dagen.

Het beste antwoord

Nee, dat is zeer onwaarschijnlijk. De crisis is voorlopig bedwongen, dus daar wijst op dit moment niets op.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik hoop wel dat de gulden weer terug komt en volgens mij ben ik niet de enige die dat hoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was toch of de gulden weer terug zal komen????en ik geef alleen mijn mening. Wat is daar niet goed aan????
AWM
14 jaar geleden
Hoe zal ik dat uitleggen? De vraag was of het gaat gebeuren, niet of jij dat hoopt. Klein verschilletje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet heus wel dat de vraag anders is (ben geen dom blondje) maar ik geef alleen mijn mening. Maar mag je tegenwoordig geen mening meer geven op GV?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, als een reactie, want het is geen antwoord.
Die kans lijkt me erg klein, maar onmogelijk is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nobel streven, want de gulden heeft een hoge sentimentele waarde, maar ik denk het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat gebeurt, DAN pas is het crisis in Nederland!!!!

Toegevoegd na 1 uur:
De gulden zou nu net zoveel waard zijn als de euro, Zouden we de de wisselkoers van 2,20317 kunnen vasthouden? Of wordt de gulden daar nog eens door gedeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar wordt de laatste tijd wel wat over gesugereerd, maar dat gaat echt niet meer gebeuren. Is het veel te laat voor. Ze hadden toendertijd niet zo snel al die andere landen moeten toelaten tot de EU, dan zag het er nu heel anders uit. Misschien ook wel met de nodige problemen, maar nu zijn we in principe niks anders als de geldverstrekkers van de mindere (met alle respect) EU landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gulden komt niet terug. Dat zou de klok terugzetten betekenen. Dat zou ook beteken dat het streven naar een verenigd Europa afgeblazen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Dat zou ook beteken dat het streven naar een verenigd Europa afgeblazen wordt." Niet dat ik daar ook maar één seconde om zou treuren!
hoop het niet dat geeft ze weer de kans om de zooi te verhogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zijn 'ze'?
De gulden komt niet terug: een dergelijk kleine munteenheid kan nooit de stabiliteit bieden die er nodig is voor de Nederlandse economie.
Dat betekent niet dat de Euro met zekerheid in de huidige vorm zal blijven, de kans dat de Euro met de tijd zal verdwijnen is nu groter dan een jaar geleden. Maar de gulden? nee hoor.
14 jaar geleden
ALS de financiële wereld ( beleggers , banken , verzekeraars, hedgefondsen , beroeps geld goochelaars) niet meer gelooft in de Euro . ALS de problemen met Griekenland , Spanje , Belgie, Italie, Portugal ( ook België heeft een te hoge staats schuld ) niet worden opgelost , maar vooruitgeschoven.

Dan is er een kans dat de Euro wordt omgeruild voor de oorspronkelijke valuta.

Maar dat is een regelrechte noodsprong. Voorlopig lijkt het erop dat de Euro op termijn een stabiele wereld valuta wordt en samen met Aziatische valuta op termijn de Dollar gaat vervangen als reserve munt.