ex-werkgever betaald niet uit, wat nu?

Hallo allemaal.
ik ben begin september begonnen met werken bij een koeriersbedrijf.
na een maand met plezier te hebben gewerkt kreeg ik plots via de telefoon te horen dat mijn proeftijd niet werd verlengd. Ik had bij indiensttreding een 38 uur contract met een proeftijd voor 8 maanden.

Dit telefoontje heb ik nu bijna 3 weken terug gekregen en tot op heden heb ik geen cent ontvangen van mijn gewerkte uren, ook heb ik geen bewijs van uitdiensttreding ontvangen die ze zouden sturen via mijn mail.

Via personeel dat er werkt heb ik vernomen dat hun salaris vorige week al is gestort.
uiteraard heb ik gelijk een mail gestuurd met de vraag om mij uit te betalen en een einde dienstverband op te sturen, helaas heb ik nog helemaal niks vernomen van ze.

Wat is nu de beste manier voor me om dit verder af te handelen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou naar een advocaat stappen die regelt dat zo voor je.
Je hebt er toch niets meer te verliezen
tinus1969
7 jaar geleden
Heb je bewijs dat je deze uren daadwerkelijk hebt gewerkt?
Utrecht
7 jaar geleden
Wat voor contract had je? Wettelijk is bepaald dat een proeftijd nooit langer mag zijn dan 2 maanden. Een proeftijd van 8 maanden is dus onwettelijk wat betekend niet bestaand. In dat geval had je een contract zonder proeftijd.
Of had je een tijdelijk contract?

Antwoorden (1)

Er zijn een aantal regels waarom je werkgever loon in mag houden. Die voeg ik hieronder als bron bij, omdat het wel erg veel is om te typen.

Het kan wel vier weken duren voordat je loon krijgt betaald. In jouw geval zit daar ook nog de afhandeling bij. Je had eigenlijk wel de beeindiging van het contract moeten hebben. Een proeftijd van 8 maanden mag helemaal niet. Ik zou met deze zaken echt een jurist bezoeken.