Kan ik als student gebruik maken van gespreid betalen?

Ik weet dat het me extra geld al kosten. Maar is het voor mij als student, met inkomsten via een bijbaan, mogelijk om gebruik te maken van gespreid betalen via bijvoorbeeld mediamarkt of Wehkamp? Ik kan het bedrag gemakkelijk terugbetalen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij zowel mediamarkt: http://www.mediamarkt.be/nl/shop/Financiering.html#2 als Wehkamp: https://www.wehkamp.nl/specials/gespreid-betalen/. Wees je er wel bewust van dat het wel (vaak) geld kost.

Antwoorden (1)

Als je het bedrag makkelijk kunt terugbetalen, is het wel zo handig gewoon eerst al die termijnen in een potje te doen, en de - niet-levensnoodzakelijke - elektronika daarna in één keer te betalen.

Of je gebruik kunt maken van gespreide betaling - wat feitelijk het aangaan van een lening is - hangt af van de hoogte en regelmaat van je inkomsten. Dat kunnen wij van hieruit dus niet beoordelen, daarvoor zul je echt bij het bedrijf zelf moeten aankloppen. Zij toetsen je "kredietwaardigheid" bij BKR.

Of je student bent doet an sich niet ter zake, het is alleen je inkomen dat telt. En een studiebeurs of lening is geen 'inkomen', dus ze kijken alleen naar de (witte) inkomsten van bijvoorbeeld een bijbaan. De kans dat je als student dus in aanmerking komt voor gespreide betaling, is niet levensgroot.

Zie ook http://www.startpagina.nl/v/financien-werk/financien/lenen/vraag/597545/aanmerking-betalen-termijnen-mediamarkt