Wat kan je doen als je teveel betaalt voor telefoon abbonement?

Goeiedag,

1 jaar geleden heb ik een telefoon abbonement bij Tele 2 afgesloten. Ik heb een iphone 5 met 300 min & 2gb internet €40,- pm. Nou heb ik het vergeleken met andere abbonementen bij dezelfde provider. Nu zie ik dat mijn abbo veelste duur is voor wat ik krijg. Iphone 7 bv 200 min 8gb €39,- ...... Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt niet een abonnement met telefoon vergelijken met een normaal abonnement ; een abonnement inclusief telefoon is een soort schuld met afbetaling. Je betaalt uiteindelijk (ruimschoots) je telefoon. Bel, en internetkosten zijn daarbij vergeleken maar peanuts.
tinus1969
7 jaar geleden
Je betaalt niet te veel. Immers, in die 40 euro zit ook de aanschafprijs van je telefoon, en die kostte een jaar geleden nou eenmaal een hoop geld. Geld dat je in twee jaar afbetaalt.

Antwoorden (1)

Niets. Je bent toen akkoord gegaan met dat abonnement, dus dat zul je moeten "uitzitten" tot je telefoon is afbetaald en het abonnement opgezegd. DAN kun je weer een nieuwe deal sluiten.

De pest met die dingen is dat elke nieuwe versie mobiele telefonie relatief iets goedkoper wordt. (De abonnementen dan, de toestellen niet, maar die kunnen ook steeds meer).

Je kunt een abonnement van een jaar geleden niet meer vergelijken met een abonnement nu. De prijzen veranderen gewoon bijna sneller dan de modellen toestellen. En de waarde van die dingen keldert behoorlijk snel.

Even en heel overdreven voorbeeld, maar wel in de zelfde categorie :
Mijn allereerste PC kostte tegen de 8000 gulden (kleine 3500 euro), daar draaide Windows 3.1 op , hij vrat twee maten floppies, je had geen internet en kon eigenlijk bijna niks. NU koop ik een PC die tien of zelfs 100 keer zoveel kan voor een fractie van de prijs, (en zéker voor een veel minder groot deel van mijn jaarsalaris ;-) . Moet ik nu terug naar die winkel en zeggen dat die computer indertijd VEEL te duur was ? Nee, want dat was TOEN de normale prijs.

Met mijn eerste Handy kon ik bellen en sms-en, meer niet, maar WEL voor ruim een GULDEN per minuut. En dat type telefoons (bellen only) kost nu nog geen kwart meer van wat ze begin jaren 90 kostten.

En dat zelfde geldt voor jouw telefoon. Dat was TOEN de normale prijs, nu zijn we twee jaar verder en kun je een betere deal krijgen. En over nog een jaar, als je van dit abonnement af bent, zijn de deals EN de telefoons ongetwijfeld nog beter.