Kan ik ontslagen worden..?

Ik werk vijf jaar voor mijn werkgever aantal jaren in de ploegen dienst gelopen vijf ploegen wel te verstaan later anderhalf jaar in de dagdienst gewerkt met mijn ploegen contract toen hield het werk daar op en ben ik voor een half jaar naar een ander bedrijf gegaan in de twee ploegen dienst ene week ochtend andere week middagdienst dat is helaas opgehouden wegens terug keren van werknemer uit ziektewet nu wilde mij werkgever (soort detacheringsbureau) mij terug plaatsen in het bedrijf waar ik dag diensten werkte maar dan een afdeling met 5 ploegen rooster dit heb ik geweigerd toen bood hij een optie tot nachtdiensten van maandag tot donderdag en om de week de vrijdag erbij dat weigerde ik ook toen bood hij een dagdienst baan aan maar met inlevering van uurloon tot gevolg dat heb ik ook geweigerd want mijn contract staat duidelijk omschreven wat me uurloon is

Reden van weigering is dat ik geen ploegen meer wil lopen vanwege me gezin twee jonge kinderen ben nooit thuis ja op de momenten dat hun op school zitten of niet thuis zijn je werkt drie weekenden per maand en dat zie ik niet meer zitten me kinderen hebben veel gemist maar ik ook

Nu wil hij wederzijds opzegging toezeggen met twee maanden salaris mee ik heb nog geen antwoord gegeven

Want zijn mijn kansen..?
En wat het beste te doen

hoe is zijn slagen bij aanvragen van ontslag bij UWV..? Is dit werkweigering waar hij het op gooit of gaat het uwv niet akkoord

Graag hoor ik jullie visie hier op
Alvast

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zit een gegronde reden voor ontslag in.

Uit uw verhaal maak ik op dat u een ploegencontract hebt maar van de ploegendienst af wilt echter zonder inleveren van salaris.

Echter uw baas kan u houden aan het ploegencontract, in dien u daar niet aan voldoet is er reden tot ontslag.

Als advies wil ik u meegeven: kies eieren voor uw geld en ga dagdienst werken tegen een dagdienst vergoeding.