Komt altijd de juiste hoeveelheid geld uit de geldautomaat?

En als het niet zo is hoe bewijs je dit dan? Ik tel het toch altijd voor de zekerheid na.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Mocht je te weinig krijgen, meld dit dan zsm bij je eigen bank. Zij vragen na bij de bank waar je gepind hebt. Die bank kan aan het eind vd dag, als de automaat z'n "kas" opmaakt zien of er biljetten over zijn. Overigens wordt na iedere pintransactie een kopie vd bon gemaakt op een logrol en zie je precies welke biljetten er bij welke opname zijn uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee! Laatst gaf de geldautomaat bij de Rabobank in Groningen allemaal 50 euro briefjes.

Resultaat: Het halve dorp was uitgerukt om te pinnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goed, het was een tijdje terug dus wist het niet precies meer.

Het was het Drentse plaatsje vries waar dit gebeurde. De mensen kregen 5x zoveel als ze hadden gevraagd.

Meestal komt het juiste bedrag eruit, maar dus niet altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord
Volgens de woordvoerder is het voor zover bekend nog nooit gebeurd dat een geldautomaat te veel geld uitkeert. "De directie zei dat vandaag ook al tegen me: geldautomaten bestaan nu 26 jaar, maar dit is nog nooit gebeurd."

dit stond er ook

Wat hierboven staat is dus de enige keer in 26 jaar geweest

Het klopt dus altijd!

Toegevoegd na 42 seconden:
http://www.trouw.nl/nieuws/article2845944.ece/Pinautomaat_geeft_extra_cash.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het antwoord op de vraag blijft dan nog steeds "Nee", zoals wolgen al stelde. Ik las je link en moest wel lachen:
"De bank trok de stekker uit de computer toen buren aan de bel trokken over de stormloop bij de geldautomaat." "Veel mensen hebben het geld dinsdag al teruggebracht. Dat kon maandag niet meer, want het bankfiliaal was al gesloten. "Dat doen de mensen hier gewoon. Als je te veel geld terugkrijgt bij de slager brengen ze het ook terug", aldus de bankzegsman." Als die mensen zo eerlijk waren, waarom was er dan opeens een stormloop? Ze waren gewoon bang omdat ze wisten dat de bank erachter was gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel juist zal iedereen het terug betaald hebben denk je?
Meestal wel.
Ik tel ze nooit gelijk. Wel later kijk ik wel eens na...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me vergissen maar waarschijnlijk houdt zo`n automaat een logboek bij en daar kunnen ze e.e.a aan de pincode en bankrekeningnummer wel verifieeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pincode wordt niet opgeslagen op zo'n automaat.
Een vriendin van mij kreeg twee keer een briefje van 50, ze waren aan elkaar geplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon ze die onbeschadigd loskrijgen? Dat zal nutuurlijk helemaal mooi zijn.
Als je onverhoopt te weinig krijgt, kan de bank dat doorgaans zien, en de transactie terugdraaien of aanpassen. Wel moet je dan klagen, anders is er de kans dat de bank "het niet ziet".