Ik heb een wia uitkering en in mijn priveleven schulden,maar wil voor mezelf een verhuur bedrijfje beginnen,is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja is mogelijk maar je uitkering zal stoppen want als je voor je eigen werkt kan je dus ook bij een baas werken en ben je niet arbeidsongeschikt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké bedankt voor het antwoord
Erna55
7 jaar geleden
Nee, het is niet zo dat je wanneer je voor jezelf kunt werken je niet arbeidsongeschikt bent.
Je kunt je eigen werk inrichten, rekening houden met je beperkingen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een WIA uitkering ben je gedeeltelijk arbeidsongeschikt, dus voor het deel dat overblijft gewoon arbeidsgeschikt. Vanuit een WIA uitkering mag je daarom werken, maar worden je verdiensten ingehouden (op een deel na, dat je gewoon mag houden) op je uitkering. Als je meer verdiend dan je aan uitkering ontvangt, dan is er een kans dat je je uitkering kwijt raakt. Je bent verplicht deze inkomsten op te geven aan het UW'V.
Geen min van mij, omdat er al een min gegeven is, zonder verdere uitleg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is in ieder geval mogelijk en er zullen zeker wel financiële consequenties zijn. Als het nodig is wordt de uitkering aangepast. Als Romelia genoeg winst maakt zal de uitkering wel stoppen. Als je voor jezelf werkt, kun je ook bij een werkgever werken is natuurlijk een beetje kort door de bocht, dat dan weer wel.
ja dat is mogelijk in overleg met het UWV.

Heeft u een arbeidsongeschiktheidsuitkering? En wilt u weer werken? Dan kunt u een eigen bedrijf starten. Of u kunt starten als freelancer of zzp’er. U kunt dan namelijk zelf uw werk inrichten en afstemmen op uw eigen mogelijkheden. UWV kan u hierbij helpen.

Voordat u als zelfstandige wilt beginnen, moet u zich goed voorbereiden. Onderzoek bijvoorbeeld eerst of ondernemen iets voor u is. Maak ook een afspraak met een arbeidsdeskundige van UWV. Hij beoordeelt uw plannen.

De bron geeft je meer informatie.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Prima antwoord en bron +.