Verwerkingstijd van Rabobank naar ABN AMRO bank?

Er is vandaag voor 15:00 gestort, maar mijn vraag is dan komt het vandaag binnen of verwacht ik het morgen pas?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
20.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Normaal gesproken vandaag maar morgen kan ook nog. Weet je nooit helemaal zeker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oke dank u zeer!
Utrecht
7 jaar geleden
Cash gestort? Reken dan maar op een paar dagen. (zelfs cahs storten op eigen Rabo rekening duurt enkele dagen voordat het zichtbaar wordt op de app).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee @ronron1212 , dat is niet juist. Binnen dezelfde bank naar een andere rekening gebeurt dezelfde dag en normaal gesproken meteen. Naar een rekening bij een andere bank KAN de volgende dag binnen komen, maar het kan ook maximaal 10.werkdagen duren.
ronron1212
7 jaar geleden
Ik betaal al jaren lang en een dag is gewoon normaal meer niet.
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.geld.nl/sparen/service/geld-overmaken-naar-andere-bank

Antwoorden (3)

Van het ene rekeningnummer naar een ander bij dezelfde bank, gaat vrijwel direct. Van de ene bank naar een andere bank zit doorgaans een dag tussen.
Meestal werden deze posten verzameld en 's avond na 23:00 uur overgeboekt.
jc54
7 jaar geleden
Van Rabo naar Rabo > meteen.

Van Rabo naar ABNAMRO ( en andere banken ) kan volgende dag > maar kan ook 10 werkdagen duren!

Toegevoegd na 5 minuten:
...maar kan ook MAXIMAAL 10 werkdagen duren!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
10 werkdagen is echt overdreven een dag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee @rondron , dit is wat je als antwoord krijgt : het kan MAXIMAAL 10.werkdagen duren. Echt.
ronron1212
7 jaar geleden
Ja maar het duurt nooit 10 dagen of er moet iets aan de hand zijn.
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.geld.nl/sparen/service/geld-overmaken-naar-andere-bank
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag het maar aan je eigen bank, @ronron1212. Als ze eerlijk antwoord geven is het "binnen maximaal 10.werkdagen bij overschrijving naar een andere bank."
ronron1212
7 jaar geleden
Beste jodokus52 ik heb verschillende banken en mijn vrouw ook we maken onderling wel eens wat over naar diverse bankrekeningen alles altijd de zelfde dag of 1 dag later binnen nog nooit anders meegemaakt. Via mijn werk veel met banken gewerkt altijd alles of dezelfde dag of 1 dag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212 Je begrijpt blijkbaar het begrip "kunnen" niet. Stel dat er 1 miljard keer wat overgemaakt binnen een dag tussen NL-banken dan KAN het nog steeds een keer gebeuren dat het 1x wat langer duurt. Dat die situatie zo goed als uitgesloten is maakt niet dat iemand in zijn antwoord de uitspraak van een bank meeneemt in deze. Aan de andere kant is het zelfs zo dat als je zou antwoorden dat dit altijd binnen een dag gebeurt OMDAT je dat zelf altijd zo meemaakt dit een antwoord is uit drogredenering. Vergelijk:
Je mag door rood fietsen, dat doe ik ook altijd en heb er nog nooit een bekeuring voor gekregen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook jouw link neemt een veiligheid door te zeggen "doorgaans".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jodokus52 Hoe kom je aan die uitspraak van 10 dagen? Ik kan hem nergens terugvinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Rabobank zelf beweert keihard dat het dezelfde dag nog wordt gestort als het een werkdag betreft:
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/betalen-en-opnemen/verwerkingstijd-betaling/
ronron1212
7 jaar geleden
@MrTomaat ik zeg ook Ja maar het duurt nooit 10 dagen of er moet iets aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die uitspraak is sowieso onbestaanbaar. Als je dat zegt weet je niet wat nooit betekent. Je bedoelt dan iets als zelden. En als je zelden zou zeggen, dan loop je gelijk met wat jodokus52 beweert.
ronron1212
7 jaar geleden
MrTomaat geluk er mee
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zal wel lukken!
Rabobank:
"Betaalt u op werkdagen voor 15.00 uur naar een rekening bij een andere bank, dan ontvangt die bank het geld op dezelfde dag."

Dus het geld zal vandaag nog aankomen.
SimonV
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
@SimonV normaal wel maar het kan wel eens de volgende dag worden