Kunnen ze me oplichten en geld van me eisen ?

Er was op facebook een advertentie wat 100 procent echt leek omdat het van NOS kwam en andere nieuwspagina's . Het was zo dat je een proefpakket van een gezonde formule voor detox kon bestellen.
Toen kreeg ik daarna een factuur dat ik twee keer 50 moet betalen voor 8 augustus . Niks betaald en de dag erna het pakketje in huis. Wat kan ik nu het beste doen? wat als ik het nu gewoon niet betaal ?

7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
terug sturen.
Ritsuka
7 jaar geleden
detoxen is sowieso onzin, je lever en je nieren voeren afvalstoffen af. Gewoon niet te veel troep eten en voldoende bewegen en water drinken
andyka
7 jaar geleden
Ja klopt maar omdat het een 'proefpakket was' dacht ik even testen normaal koop ik dat ook nooit
Cryofiel
7 jaar geleden
De meeste van ons doen wel dergelijke ervaringen op. Zie het maar als een leermomentje... --  Het kwam van Facebook.
Ja, en? Er staat de grootste onzin op Facebook, dus dat het op Facebook staat zegt he-le-maal niets. --  Het leek 100% echt.
Ja, en? Wat denk je, dat een oplichter er een voetnoot bij zet met de opmerking: "pas op, dit is bedrog"? --  Het kwam van de NOS.
Wat bedoel je?
En ook al leek het van de NOS te komen... wie zegt dat het echt van de NOS kwam? Als ik een oplichter was, zou ik ook net doen of de informatie van een betrouwbare site afkomstig is... --  Een gezonde formule...
Ja, dat is wat ze beweren. Maar wie zegt dat het echt zo is? Denk je dat een verkoper zijn spullen probeert te slijten met de woorden "dit is zeer gevaarlijk voor je gezondheid"? --  Voor detox.
Lees je in. Detox is pure onzin. Geldklopperij pur sang. --  De factuur.
Als men vooraf deed of het spul een tientje kostte en nu blijkt het veel meer te zijn, plegen ze bedrog. Daar kun je aangifte van doen. Maar als vooraf al duidelijk was dat het zo duur zou zijn, mag je daarover niet moeilijk doen. Dan is het je eigen keuze geweest.

Antwoorden (1)

Je hebt iets besteld en zij hebben het geleverd. Zij hebben dus aan de voorwaarde voldaan en als het goed is wist je voor welke prijs dit was.
Vertrouw je het niet of bevalt het niet dan heb je als consument altijd het recht om het artikel binnen 14 dagen terug te sturen. Is het bederfelijke waar, of is het om hygiënische-/gezondheidsredenen verzegeld en heb je de verzegeling verbroken, dan nemen ze het niet terug. Het bedrijf zal dit ook altijd aangeven bij artikelen die uitzonderingen zijn op het recht van retour.
Zijn de artikelen niet verzegeld, dan geldt het herroepingsrecht als normaal.

Het bedrijf mag wel verlangen dat je zelf de postzegels betaald die op het retourspakket gaan als je het per post terugstuurt, maar ze mogen geen andere kosten of vergoeding in rekening brengen. Het is eveneens verboden om administratiekosten in rekening te brengen, voor de afhandeling van de retourzending. Meestal doen ze er echter een retoursformulier bij dat je moet invullen met de reden van retour en betalen zij de terugstuurkosten. Zit dit formulier er niet bij, dan hebben zij het recht om de porto op jou te verhalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt dus niet het pakket behouden en gewoon niet betalen....dan kan het wel eens een heel duur pakketje worden!
amc
7 jaar geleden
andyka
7 jaar geleden
Oke dat is dan duidelijk , zit wel met een probleem dat ik er 1 uit heb gehaald en de zak open heb gemaakt. thanks voor de moeite
amc
7 jaar geleden
Kijk eens in mijn bron bij 'uitpakken en uitproberen'.... hierin staat aangegeven dat de klant het recht heeft de verpakking te openen en zelfs uit te proberen. Een gesloten en oorspronkelijke verpakking mag dan ook geen harde eis zijn van de aanbieder.
Alleen bij verzegeling mag het niet opengemaakt worden.
amc
7 jaar geleden
Maak de zak weer dicht en stuur het gewoon terug. Bewaar wel altijd het bewijs dat je het pakket teruggestuurd hebt !
Dan kunnen ze nooit beweren dat je iets hebt gehouden zonder ervoor te betalen! Is het soms van het bedrijf 'detoxformule.nl' 'beauty & Wellness'? Kijk hier eens ;
http://www.klachtenkompas.nl/detoxformulenl Je kunt je klacht indienen hierover bij 'het klachtenkompas van de Consumentenbond'. Bij veel klachten (en die zijn er inmiddels) komen zij in actie en treden in contact met het bedrijf om naar een oplossing te zoeken.
andyka
7 jaar geleden
Ja die site is het. Je besteld een proefpakket en krijgt een factuur. Ik kreeg een mail van ze met een foto van de retour dat ik alsnog alles moet betalen omdat ik het alleen had opengemaakt...
andyka
7 jaar geleden
Ik ga nog even die site goed bekijken waar klachten staan er zijn veel mensen ingetrapt. Ik heb er in ieder geval wel van geleerd beetje dom dat ik niet goed keek of het echt of nep was. Maar thanks voor de moeite !